آفتاب

کوچ تسلا از انویدیا به اینتل

کوچ تسلا از انویدیا به اینتل

شنیده‌ها حاکی از آن است که شرکت خودروسازی تسلا برای جدیدترین مدل خود یعنی «تسلا 3» به جای پردازنده‌های انویدیا از اینتل استفاده کرده است. ...

ایسنا:شنیده‌ها حاکی از آن است که شرکت خودروسازی تسلا برای جدیدترین مدل خود یعنی «تسلا 3» به جای پردازنده‌های انویدیا از اینتل استفاده کرده است. تسلا از زمانی که مدل S را به بازار عرضه کرد همواره از سخت‌افزارهای «انویدیا»(NVIDIA) استفاده کرده است اما به تازگی اخباری منتشر شده است که این سنت در جدیدترین مدل این شرکت شکسته شده و از پردازنده و سخت‌افزارهای «اینتل»(Intel) استفاده شده است. این سخت‌افزارها برای صفحه نمایش خودرو، هدایت آن در حالت خودران و همچنین سیستم رایانه‌ای آن مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

در حال حاضر مقامات تسلا در این رابطه سکوت اختیار کرده‌اند اما اگر این خبر صحت داشته باشد می‌توان با اطمینان گفت که اینتل غول بلامنازع سخت‌افزارهای خودروهای خودران خواهد بود، زیرا چندی پیش این شرکت موفق شد قراردادی با شرکت «وایمو»(Waymo) که زیر نظر گوگل برای تولید خودروهای خودران فعالیت می‌کند امضا کند. نکته جالب توجه این است که مدل‌های پیشین تسلا حجم فروش بالایی نداشتند اما دقیقا زمانی که قرار شد مدل تسلا 3 با تولید انبوه به بازار بیاید، این اینتل بود که جای انویدیا را گرفت و با تولید انبوه خودروهای مدل جدید می‌تواند به سودآوری هنگفتی دست پیدا کند.

البته دست انویدیا در این بازار نیز چندان خالی نیست و برندهایی نظیر آئودی، تویوتا و ولوو با این شرکت برای سخت‌افزار خودروهای نسل جدید خود قرارداد بسته‌اند و این شرکت همچنان یکی از فعال‌ترین شرکت‌ها در این عرصه محسوب می‌شود. با توجه به اینکه خودروی تسلا 3 بیش از تمام خودروهای موجود در بازار به صفحه‌نمایش لمسی خود وابسته است نقش سخت‌افزارهای اینتل می‌تواند بسیار تعیین‌کننده باشد.

کد N1772602

وبگردی