آفتاب

وزیر کشور: استانداران باید سیاست اعتدال را در اجرای برنامه‌های خود پیش بگیرند

وزیر کشور: استانداران باید سیاست اعتدال را در اجرای برنامه‌های خود پیش بگیرند

ایلنا نوشت:وزیر کشور گفت: استانداران باید سیاست اعتدال را در اجرای برنامه‌های خود پیش بگیرند و از هر گرایش سیاسی با مشی اعتدال استفاده کنند.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی در مراسم تکریم و معارفه استاندار قدیم و جدید آذربایجان‌شرقی در سخنانی با ابلاغ سلام رئیس جمهوری به مردم این استان اظهار داشت: من چهار سال قبل در همین ایام جبارزاده را به عنوان استاندار معرفی کردم و وی نیز در طول این سال‌ها با همکاری و همدلی سایر مدیران و همراهی مردم و هدایت‌های نماینده ولی‌فقیه تلاش کردند و امروز نیز یادآور چهار سال خدمت و قدردانی از ایشان هستیم.

اهم صحبت های او از این قرار است:

*اولویت ما در انتخاب استانداران این بوده که از استانداران فعلی بهره‌مند شویم .

* رئیس‌جمهور برنامه و سیاست‌های دولت را که باید اجرایی شوند کنار احکام وزرا طی پیوستی ابلاغ کرده اند که بر اساس تاکیدات ایشان برنامه‌های دولت و انتظارات مان را درقالب پیوستی در کنار احکام استانداران به آنها ابلاغ کرده ایم و از آنها اجرای برنامه های دولت را پیگیری می کنیم.

*رهبر معظم انقلاب و همچنین رئیس جمهوری بر اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی تأکید جدی دارند و همه استانداران نیز باید این جدیت را در اجرای این برنامه‌ها داشته باشند تا ان‌شاءالله در این دوره به جایگاه روشن و موثر و مفیدی برسیم.

*ساماندهی آسیب‌های اجتماعی یکی دیگر از اولویت‌های دولت است، و  در مسئله آسیب‌های اجتماعی نیز رهبر معظم انقلاب تأکید و توجهات ویژه‌ای دارند؛ همچنین رئیس‌جمهوری نیز به تبع آن تأکیدات ویژه‌ای برای حل آسیب‌های اجتماعی داشتند که استانداران باید اهتمام ویژه‌ای در استان‌ها برای حل این مسائل داشته باشند.

* با اقداماتی که در مسئله تأمین امنیت انجام می دهیم مردم باید احساس آرامش منطقی، معقول و مستمر داشته باشند.

*تقویت احزاب و گروه های سیاسی و حمایت از آزادی های فردی و اجتماعی، حمایت از (NGO)ها و برگزاری انتخابات باشکوه از مولفه های مهم در عرصه سیاست داخلی بشمار می رود که استانداران باید به آن توجه کنند.

*استانداران باید در ایجاد هماهنگی و تقویت تعامل در استان تلاش کرده و در استفاده از نخبگان و ظرفیت های بومی در تحقق اقتصاد مقاومتی، اهداف فرهنگی، اجتماعی و ... تلاش کنند.

* استانداران باید بتوانند سیاست‌ها و برنامه‌های دولت را در استان پیش ببرند زیرا سیاست‌ها و برنامه‌های دولت همان سیاست‌ها و برنامه‌های مردم است که به این دولت رأی داده‌اند البته این جمله بدان معنا نیست که این برنامه‌ها مختص تعداد معدودی است بلکه اجرای این سیاست‌ها و برنامه‌های دولت مختص همه ۸۰ میلیون مردم ایران است و استانداران استاندار همه مردم هستند و باید از ظرفیت همه مردم استفاده کنند.

*استانداران باید سیاست اعتدال را در اجرای برنامه‌های خود پیشه بگیرند و از هر گرایش سیاسی با مشی اعتدال استفاده کنند. برای ما فرقی نمی‌کند از کدام جریان و گرایش سیاسی باشند بلکه مهم است که مشی اعتدال را سرلوحه کار خود قرار دهند.

 

29216

 

کد N1772565

وبگردی