آفتاب
مهر از پایان انتظار دیدن یار گزارش می‌دهد؛

اصفهان سیاه‌پوش محسنِ حسین/شاگرد کلاس عشق به حسین(ع) تشییع شد

اصفهان سیاه‌پوش محسنِ حسین/شاگرد کلاس عشق به حسین(ع) تشییع شد

اصفهان – نقش جهان امروز یک دست سیاه پوش و میزبان پیکر مطهر شهید محسن ححجی شاگرد کلاس درس عشق به امام حسین (ع) و واقعه کربلا شد.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: سه ماه انتظار مردم اصفهان برای تشییعی باشکوه به سر آمد و امروز پس از روزها بالاخره دقایقی پیش انتظارها به سرآمد و پاسدار محسن حججی قدم به اصفهان گذاشت.

آری امروز در اصفهان عاشورا برپاست، امروز شهید آورده‌اند، اما این بار شهید ما کمی متفاوت است. شهید ما امروز همچون دیگر همرزمان و همراهانش درس آموخته مکتب حسینی بوده است و تفاوتش با دیگر شهدای این مرز و بوم تن بی سر این شهید است که با امضای نامه شهادتش در کلاس عشق به امام حسین (ع) به دیدار حق شتافته است.

حال مردم اصفهان بارانی است، فرقی نمی‌کند پیر باشد یا جوان، کودک باشد یا بزرگ، زن باشد یا مرد، امروز در اصفهان غرور معنایی ندارد همه بارانی‌اند. همه برای استقبال از مردی آمدند که بار دیگر مردانگی مردمان ایران و اصفهان را به رخ جهانیان کشید. بزرگمردی که از خاک شهر شهید پرور نجف‌آباد بلند شد و با دلی آکنده از عشق راهی دفاع از حریم ناموس حسین (ع) شد.

همدردی فرزندان شهدای مدافع حرم با علیِ «محسن»

همدردی حمیدرضا، محمد مهدی و ریحانه فرزندان شهدای مدافع حرم اصفهان با علی دو ساله محسن داغ بر دل هر بیننده‌ای می‌نشاند و هر چشمی توان دیدن این صحنه‌ها را ندارد.

فرزندان شهدای مدافع حرم دلیل حضور خود در این مراسم را همدردی با فرزند شهید عنوان می‌کنند و با دیدن حال هوای مراسم یاد پدرانشان را نیز زنده می‌کنند.

اما پیکر محسن ۲۵ ساله سوار بر کامیون حمل شهدا از فرودگاه بدر به سمت میدان نقش جهان حرکت کرد، کامیونی که مزین به دو شعار «غریب گیرت آوردند» و «سری به نیزه بلند است در برابر زینب ، خدا کند که نباشد سر بردار زینب » بود و همراه با خود خیل عظیم عاشقان و چشم‌انتظارانش را می‌برد و هر کس به زبان خودش به محسن برای ورودش به اصفهان خوش‌آمد می‌گفت.

خیلی‌ها خانوادگی به استقبال محسن آمدند. پدر و مادر و فرزندان خانواده همه به دیدار یار آمدند و وقتی از پدر خانواده در خصوص چرایی حضور فرزندان دو و پنج ساله‌اش در این مراسم سوال می‌پرسی با چشمانی اشکبار می‌گوید: شاید حداقل کاری که به منظور قدر دانی از شهید حججی بتوانم انجام دهم تربیت فرزندانم در راه امام حسین (ع) است.

شهید حججی می‌تواند الگوی خوبی برای جوانان معاصر باشند

او که معتقد است شهید حججی می‌تواند امروز الگوی خوبی برای جوانان معاصر باشند، ابراز می‌کند: شهید محسن حججی با  رشادت خود به جهانیان ثابت کرد که هنوز در جهان اسلام و به ویژه در ایران امثال حضرت عباس (ع) و سرداران شهید کاظمی‌ها، خرازی‌ها، همت‌ها و .... وجود دارد و هنوز خون غیرت در رگ‌های جوانان ایرانی می‌جوشد.

اما کبری بیات، بانوی حدود ۸۰ ساله‌ای که به سختی نای راه رفتن دارد و  با شیشه گلابی در دست به استقبال شهید حججی آمده بود نیز به خبرنگار مهر می‌گوید: سه ماه است که منتظر چنین روزی هستم و هر صبح و شام برای آرامش روح این شهید بزرگوار و خانواده محترمش دعا کردم. شهید محسن افتخار همه ما مردم ایران است و امیدواریم که همه جوانان ایران اد امه دهنده راه این شهید والا مقام بی سر شوند.

پیکر شهید حججی همچنان مانند عقیقی در بین مردمان اصفهان به سمت میعادگاه مردم اصفهان با این شهید بزرگوار منتقل شد و لحظه لحظه به خیل عظیم جمعیت افزوده می‌شد.

ورودی‌های میدان نقش جهان اصفهان دیگر نای تحمل جمعیت را نداشت و عاشقان محسن با چشمانی اشکبار منتظر نگین انگشتر این روزهای جهان اسلام بودند.

پخش مداحی‌های سوزناک از بلندگوهای میدان نقش جهان و توصیف حال و روز شهدا و خانواده‌های آنها داغ مردمان حاضر در میدان را تازه تر کرد و با ورود پیکر شهید به میدان صدای لبیک یا حسین و شهید بی سر حسین را سردادند.

حضور گردشگران خارجی نیز در آئین تشییع پیکر شهید حججی  در نوع خود جالب توجه است و هر کدام با نگاهی آکنده از حیرت به این مراسم چشم دوخته و به باور آندره سیمونه این مراسم خیلی بی‌ نظیر است و در کمتر کشوری این مراسم را شاهد بوده است.

آرامگاه شهید محسن حججی یک شعبه از حرم امام حسین (ع)  است

اما در این بین سردار مجتبی شیروانیان، پدر ابوالفضل شیروانیان اولین شهید مدافع حرم استان اصفهان نیز که خود را مدیون شهدا می‌داند، اظهار می‌کند: شهید محسن حججی گل سرسبد شهدای مدافع حرم اصفهان است.

وی آرامگاه شهید محسن حججی را یک شعبه از حرم امام حسین (ع)  می‌داند و اضافه می‌کند: شهید محسن حججی به امام حسین (ع) اقتدا کرد و راه این امام بزرگوار را ادامه داد و هر آنکس هوس کربلا دارد می‌تواند در جوار مزار این شهید بزرگوار به آرامش برسد.

سردار شیروانیان با اشاره به اینکه یک دنیا حرف در پس شهادت شهید محسن حججی وجود دارد، می‌افزاید: ما در عملیات، نقاط و حوزه‌های مختلف فعالیت داشته‌ایم و موفق به شهادت نشدیم اما محسن‌ها و ابوالفضل‌ها گوی سبقت را از ما ربودند.

پیکر شهید حججی در میان خیل عظیم جمعیت در میدان نقش جهان در نهایت پس از رسیدن به جایگاه ویژه و آغاز سخنرانی سردار یحیی رحیم صفوی در محل ویژه مستقر شد.

سردار رحیم صفوی نیز در این مراسم خون شهید حججی را دلیل استحکام بیشتر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می‌داند و می‌گوید: جوانان مومن، هوشمند و شجاع اصفهان که در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی برای تجلیل از شهادت مظلومانه فرزند قهرمان خودتان به میدان امام آمدند همه ادامه  دهنده راه شهید حججی خواهند بود و ما به این رشادت و جوانمردی می‌بالیم.

وی با بیان اینکه دشمنان احمق نادان و ضعیف تصور می کردند با بریدن سر شهید حججی ملت ما می‌ترسد و از اعزام فرزندان خود برای مستشاری نظامی پاعقب می کشد، تصریح می‌کند: دشمن ببیند با شهادت امثال حججی و ۳۰ شهید مدافع حرم اصفهان صدها هزار جوان و قهرمان آماده مبارزه با دشمنان خبیث حسین بن علی و زینب کبرا شده‌اند

کد N1772501

وبگردی