آفتاب
سردار اشتری:

ایران و ترکیه در مورد همه‌پرسی کردستان عراق دیدگاه صریحی دارند

ایران و ترکیه در مورد همه‌پرسی کردستان عراق دیدگاه صریحی دارند

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران و ترکیه در موضوع همه پرسی کردستان عراق دیدگاه مشابه و صریحی دارند و از ایجاد ناامنی در منطقه نگران هستند.

به گزارش  خبرگزاری مهر سردار سرتیپ حسین اشتری  در حاشیه هشتاد و ششمین مجمع سازمان اینترپل در پکن در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به دیدار خود با معاون وزیر امنیت ترکیه گفت: در این دیدار موضوعات منطقه ای از جمله همه پرسی اقلیم کردستان عراق که ممکن است عوارض سیاسی و امنیتی در منطقه داشته باشد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: ترکیه و ایران نظر صریحی در این زمینه دارند و باید مراقبت کنند که همه پرسی باعث نا امنی در منطقه نشود.

سردار اشتری همچنین به دیدار خود با وزیر امنیت روسیه اشاره کرد و گفت: در این دیدار در خصوص مسایل منطقه ای و فرامنطقه ای، تروریسم و جرایم سازمان یافته بحث و گفت و گو شد.

فرمانده نیروی انتظامی کشور افزود: با کشور روسیه، توافقنامه ای در دست تهیه است که پیش نویس آن نیز آماده شده است و به زودی نهایی خواهد شد.

او همچنین به دیدار خود با روسای پلیس فدرال استرالیا و اندونزی اشاره کرد و گفت: در این دیدارها در خصوص تبادل تجربیات با همدیگر رایزنی کردیم و قرار است توافقنامه هایی امضا شود که مبنای همکاری دو طرف قرار گیرد.

وی ادامه داد: امروز پلیس ایران در حوزه های مختلف ظرفیت خوبی دارد و این به واسطه تلاش همه همکاران بنده شکل گرفته است و باعث افتخار کشور است که امروز پلیس ما بین کشورهای جهان رتبه بسیار خوبی دارد.

وی در مورد سطح و اهمیت این اجلاس نیز گفت: متاسفانه دست های آشکار و پنهانی به دنبال دور کردن اجلاس از اهداف اصلی خود و سوق آن به سمت اهداف خود هستند ولی تلاش ما این بود که از تمام توان خود استفاده کنیم و خوشبختانه توانستیم در خیلی از جاها همکاری مناسبی با جهان داشته باشیم.

سردار اشتری گفت: هدف اصلی پلیس دفاع از حقوق مظلومین است اما نمایندگان برخی قدرتها به دنبال هدایت های سیاسی در این اجلاس بودند ولی ما با کمک کشورهای همسو مطالب خود را علاوه بر اینکه به دبیرکل منتقل کردیم با جامعه جهانی نیز در میان گذاشتیم.

اجلاس اینترپل با حضور ۱۵۵ هیات از کشورهای مختلف جهان و هزار و ۲۰۰ نفر از مسئولان رسمی کشورها به مدت چهار روز ادامه دارد.

سازمان بین‌المللی پلیس جنایی (اینترپل) در سال ۱۹۱۴ میلادی تاسیس شد و مقر آن در لیون فرانسه قرار دارد و اکنون ۱۹۰ کشور، عضو این سازمان هستند.

در دهم نوامبر سال گذشته میلادی و در هشتاد و پنجمین مجمع عمومی اینترپل که در بالی اندونزی برگزار شد، معاون وزیر امنیت عمومی چین به مدت چهار سال به عنوان رئیس جدید انتخاب شد.

کد N1772431

وبگردی