آفتاب

آسیب به کارگران، آسیب به جامعه است

آسیب به کارگران، آسیب به جامعه است

حسین حبیبی با بیان اینکه مسئولان بایستی به مشکلات و دغدغه‌های کارگران رسیدگی کنند؛ گفت: عدم امنیت شغلی، دستمزدهای معوقه و فقدانِ حق اعتراض، مشکلات اصلی جامعه کارگری است.

حسین حبیبی (دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار کشور) در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: چهار مولفه‌ی کار شایسته؛ آزادی، برابری، امنیت شغلی و کرامت انسانی است که اگر تامین شود، کرامت و شان انسانیِ کارگران حفظ می‌شود.

وی ادامه داد: کارگران، ستون فقرات جامعه هستند که آسیب وارده به آنها آسیب به جامعه است؛ این را بایستی مسئولان همواره درنظر داشته باشند.

این فعال کارگری افزود: کارگرانی در معادن، مخابرات و دیگر کارگاه‌های تولیدی با سختی و مشقت تمام کار می‌کنند و گاه عوضش را که حقوق و دستمزد است به کفایت دریافت نمی‌کنند بعد هم وقتی اعتراض می‌کنند، با برخوردهای گاها قهری مواجه می‌شوند.

حبیبی با بیان اینکه این شرایط باید تغییر کند؛ ادامه داد: امنیت شغلی نیروی کار باید تامین شود؛ بحث به تعویق افتادن دستمزدها که موجب مشکلات بسیار اقتصادی و اجتماعی می‌شود و یک عامل اصلی در تخریب بنیان خانواده‌هاست، بایستی متوقف شود.

دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار کشور در پایان تاکید کرد: اگر این الزامات رعایت نشود، کارگران که به تعبیر مقامات و مسئولان، ستون فقرات جامعه هستند، آسیب جدی می‌بینند و آن وقت بدون تردید، کلِ اجتماع دچارِ آسیب می‌شود.

کد N1772305

وبگردی