آفتاب

سهمیه کشت 2000 هکتاری کلزا ابلاغ شد

سهمیه کشت 2000 هکتاری کلزا ابلاغ شد

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران از ابلاغ سهمیه کشت 2 هزار هکتاری کلزا در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا از ساری، سید حسین اسلامی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران در جلسه شورای هماهنگی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آمل با بیان اینکه سهمیه درنظر گرفته و تخصیصی این شهرستان برای کشت کلزا 2 هزار هکتار است، اظهار کرد: کشت غالب این شهرستان برنج و بعد از برداشت برنج اول در تمام مناطق این شهرستان، نشاء مجدد و رتون انجام می‎شود، اما با سعی و تلاش مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان و سیاست‎های سازمان متبوع، توسعه و افزایش سطح کشت کلزا همراه با تشویق، ترغیب و ایجاد انگیزه بین کلزاکاران ادامه دارد.

وی اضافه کرد: با حضور کارشناسان در عرصه پهنه‏بندی، 10 جلسه آموزشی ترویجی گروهی کلزا در این شهرستان برگزار شد و 193 فراگیر و بهره‎بردار با موضوعات مختلف آموزشی برای توسعه کشت و اصول بهزراعی کلزا آشنا شدند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران در ادامه  با اشاره به اینکه شهرستان آمل ظرفیت بالایی برای کشت و توسعه کلزا دارد، گفت: این محصول استراتژیک باید در استان به سطح قابل قبول برسد، چراکه سیاست وزارت جهاد کشاورزی، توسعه، ترویج و افزایش تولید عملکرد کلزا در واحد سطح است تا از وابستگی و واردات روغن خارج شویم.

حسن عنایتی افزود: باتوجه به شرایط جوی فعلی، توسعه کشت کلزا و آماده‎سازی بستر تولید بسیار مهم بوده و رعایت تناوب کشت و اصلاح خاک زراعی از سوی کشاورزان مدنظر باشد.

وی با بیان اینکه  کشت کلزا، کشت مدیریتی است، خاطرنشان کرد: کشاورزان باید تاریخ کاشت، میزان استقرار بذر در داخل خاک، تراکم بذر در مترمربع و دیگر توصیه های فنی را رعایت کنند.

 

کد N1772209

وبگردی