آفتاب

صدای «رعد» باندهای سرقت و قاچاق و عرفان های دروغین را لرزاند

صدای «رعد» باندهای سرقت و قاچاق و عرفان های دروغین را لرزاند

مأموران انتظامی تهران در ادامه نبرد علیه خلافکاران و تبهکاران، از شب دوشنبه تا صبح سه‌شنبه با عملیات ضربتی «رعد دو» 9 باند بزرگ سرقت را سرنگون و 161 خرده فروش مواد مخدر را بازداشت کردند.

بخوانید: درخواست قصاص برای فوتسالیست زن ایرانی که مامور پلیس را در مستی کُشت
بخوانید: روایت پلیس اصفهان از دختری که چندبار خودکشی کرده است

به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، کارآگاهان درعملیات ویژه‌ای، اعضای باند سرقت مسلحانه از خانه‌های شمال پایتخت را به دام انداختند. شش مرد شرور سوار بر سمند و پراید به خیابان‌های شمال شهر رفته و پس ازشناسایی خانه‌های ویلایی نقشه سرقت‌هایشان را اجرا می‌کردند. آنها که خود را مأمورپلیس معرفی می‌کردند درحالی که دستبند، بی‌سیم و کلت همراه داشتند به بهانه‌های واهی وارد خانه‌ها شده و پس از بستن دست و پای صاحب خانه با دستبند، نقشه سرقت را اجرا می‌کردند.با شکایت مالباختگان، تحقیــــــــقات کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت دراین باره آغاز شد و درحالی که بررسی‌ها برای دستگیری تبهکاران ادامه داشت، عصردوشنبه مرد جوانی در تماس با مأموران کلانتری 115 رازی سرنخ دستگیری دزدان تحت تعقیب را داد. مأموران کلانتری نیز درعملیات ضربتی دزد مسلح را به دام انداختند. درپی اعتراف‌های او، دیگر همدستانش نیز شناسایی و دستگیر شدند.
بازداشت شرور قمه کش
یکی دیگر از متهمان دستگیرشده پسر جوانی است که 4 سابقه زورگیری و شرارت دارد. پسری که روی قسمت‌های مختلف بدنش خالکوبی است و پشت پلک‌هایش نوشته «شب به خیر». او به خاطر عشقی که به برادرهایش دارد اسم تک تک آنها را روی دست‌هایش خالکوبی کرده است. ایمان 4 سابقه کیفری دارد و 4 سال از 23 سال عمرش را در زندان بوده است. او دو هفته قبل وپس ازتحمل 10 ماه زندان، آزاد شده بود. اما خیلی زود به خاطر قمه کشی وشرارت بازداشت شد.
او به خبرنگارگروه حوادث «ایران» گفت: «صورتم را می‌بینی، جای زخم‌ها یا به خاطر دعواست یا به خاطر قدرت نمایی. روی صورت و دستام چاقو می‌کشم تا همه از من بترسند. در محل قمه دستم می‌گیرم تا خودی نشان بدم.ولی گاهی اوقات هم قمه کشی‌ها فقط به خاطر کل کل است. دیپلمم را به زور پدر و مادرم گرفتم اما دیگه حال و حوصله ادامه تحصیل نداشتم و افتادم تو کارهای خلاف و دوستی با کسانی که به زور بازو و قدرت نمایی می‌بالن.»
اخاذی‌های مأمور اخراجی برای تفریح!
یکی دیگر از متهمان دستگیرشده مأمورجوان اخراجی بود که لباس نظامی، با درجه گروهبانی به تن داشت. اوبا همین شیوه از مردم اخاذی می‌کرد. سه ماه قبل به خاطر مشکلاتی که داشتم از پلیس اخراج شدم. وضع مالی‌ام خوب است و مشکلی ندارم و با بیکاری‌ام سر می‌کردم که چند هفته قبل فیلمی را دیدم که الگوی خوبی به من داد. از فردای آن روز جلوی دختران و پسران جوان یا معتادان را می‌گرفتم و خودم را مأمور معرفی می‌کردم. به آنها می‌گفتم که باید همراهم به کلانتری بیایند. آنها هم که تصور می‌کردند مأمور واقعی هستم می‌ترسیدند و التماس می‌کردند که آنها را با خودم نبرم. در اینجا بود که مرحله دوم نقشه را اجرا می‌کردم و به آنها می‌گفتم اگر می‌خواهید شما را به کلانتری نبرم به من پول دهید. از هر کدام هم 50 تا 100 هزار تومان می‌گرفتم. من به پولش نیاز نداشتم و این کار را فقط برای تفریح انجام می‌دادم. بعد از چند وقت هم به دوستم پیشنهاد همکاری دادم. او خودش را مأمورامنیتی معرفی می‌کرد و من هم پلیس.باهمین شیوه از مردم اخاذی می‌کردیم.
دستگیری 329 تبهکار در طرح «رعد2»
سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت نیز با حضور در جمع خبرنگاران ضمن تشریح دستاوردهای عملیات اخیر، با بیان اینکه پلیس برای استفاده از ظرفیت کلانتری‌ها اقدام جدیدی را آغاز کرده است، اظهار کرد: در این طرح از ظرفیت هزاران نفر از همکاران‌مان در کلانتری‌ها استفاده می‌شود تا بتوانیم مجرمان را دستگیر و شهر را از وجود افراد خلافکار و تبهکار پاکسازی کنیم.
وی با بیان اینکه طرح رعد با هدف استفاده از پلیس پیشگیری در کلانتری‌ها در حال اجرا است، افزود: مرحله دوم طرح رعد ازشامگاه دوشنبه تا صبح سه‌شنبه اجرا شد. در جریان یک کار اطلاعاتی و عملیاتی ویژه، تعدادی از سارقان و تبهکاران حرفه‌ای، قاچاقچیان، اراذل و اوباش و فروشندگان مواد مخدر دستگیر شدند.
رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه مأموران با دستورقضایی به 105 مخفیگاه سارقان، فروشندگان مواد، اراذل و اوباش و مالخران هجوم بردند، گفت: طی مدت یاد شده 329 سارق و مالخر دستگیر شده و در همین راستا 90 دستگاه خودرو، 76 دستگاه موتورسیکلت، ‌105 دستگاه انواع دوچرخه، 350 دستگاه انواع گوشی تلفن همراه سرقتی کشف شد.
رحیمی با بیان اینکه 9 باند بزرگ سرقت لوازم خودرونیز منهدم شده است، اضافه کرد: اعضای این 9 باند به هزار و 500 مورد سرقت اعتراف کردند که یکی از باندها تنها در زمینه لوازم خودروی مزدا فعالیت می‌کرد.
رئیس پلیس پایتخت همچنین از دستگیری 161 خرده‌ فروش مواد مخدرخبر داد و عنوان کرد: 32 کیلوگرم انواع مواد مخدر و مقادیر قابل توجهی کالای قاچاق ازجمله پوشاک، کفش، لاستیک و لوازم آرایشی کشف شده است. میزان تخمینی اموال کشف شده 4 میلیارد تومان گزارش شده است.
وی از دستگیری یک باند بزرگ فروش دارو، مواد بهداشتی، آرایشی و نیروزا توسط پلیس فتا تحت عنوان «پانچی آی» هم خبر داد و گفت: با رصد مداوم پلیس فتا در فضای مجازی این باند بین‌المللی منهدم شد. ارزش ریالی داروهای کشف شده نیزحدود 2 میلیارد تومان تخمین زده شده است.رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه در فضای مجازی 102 مجرم توسط پلیس فتا شناسایی و دستگیر شده‌اند، گفت‌: ده‌ها نفر از این افراد در باند پانچی‌آی فعالیت می‌کردند.
رحیمی با اشاره به دستگیری یک باند فروش کتاب‌های مبتذل و ترویج فرقه‌های ظاله توسط سرکلانتری یکم اضافه کرد: این باند به ترویج عرفان‌های دروغین ازطریق فروش کتاب می‌پرداختند که هر سه متهم پرونده دستگیر شده‌اند.
کد N1772158

وبگردی