آفتاب
نورسیده

اولین بازی مبارزه‌ای دنیا با کیفیت 4K

اولین بازی مبارزه‌ای دنیا با کیفیت 4K

شاید شما هم سال 2013 و زمان رونمایی از ایکس‌باکس وان را به‌ یاد بیاورید. پس از رونمایی از این کنسول جدید، چند بازی انحصاری نیز به‌عنوان ...

آی‌تی‌ایران:شاید شما هم سال 2013 و زمان رونمایی از ایکس‌باکس وان را به‌ یاد بیاورید. پس از رونمایی از این کنسول جدید، چند بازی انحصاری نیز به‌عنوان پرچمدار در کنار آن معرفی شدند که یکی از آنها بازی معروف Killer Instinct بود که ژانر جنگی و مبارزه‌ای جذابی هم داشت. اگر خاطرتان باشد این بازی در ابتدا با کیفیت 720p برای ایکس‌باکس منتشر شد و پس از مدتی کیفیت 900p این بازی هم عرضه شد که در هر صورت یک مساله مهم را ثابت می‌کرد: حتی ایکس‌باکس وان هم برای نمایش و اجرای بازی‌ها با رزولوشن بالا محدودیت داشت و به‌همین دلیل کسانی که علاقه داشتند این بازی را با کیفیت 4K اجرا کنند، مجبور بودند تا زمان عرضه نسخه PC این بازی منتظر بمانند. حال این محدودیت‌ها پس از معرفی «ایکس باکس وان ایکس» در تاریخ 7 نوامبر به‌طور کلی به فراموشی سپرده شده‌اند.

 

بازی محبوب Killer Instinct این بار برای کنسول ایکس‌باکس وان ایکس منتشر شده و تبدیل به اولین بازی با سبک مبارزه‌ای با کیفیت نمایش 4K شده است. فضای بازی واقعا خیره‌کننده طراحی شده است. کیفیت تصاویر نیز بی‌نظیر هستند و حقیقتا مایکروسافت جایی را برای انتقاد از کیفیت نمایش بازی باقی نگذاشته، چراکه رزولوشن تصویر این نسخه در مقایسه با نسخه 900p قبلی به‌هیچ وجه قابل مقایسه نیست. جهش این بازی از رزولوشن 900p به 4K شاید در حرف آسان باشد اما در عمل یعنی تعداد پیکسل‌های تصاویر تقریبا 6 برابر افزایش پیدا کرده‌اند که رقم پایینی محسوب نمی‌شود. این یعنی قدرت پردازشگر گرافیکی نیز باید 6 برابر افزایش پیدا کند درحالی‌که این بازی تنها با افزایش 5/ 4 برابری قدرت پردازنده گرافیکی کنسول ایکس‌باکس وان ایکس به‌ راحتی اجرا می‌شود.

با توجه به این آمار و اطلاعات فنی و با توجه به نتایج مشاهدات، بازی Killer Instinct درحال حاضر باکیفیت‌ترین بازی مبارزه‌ای دنیا محسوب می‌شود و این ادعا را تصاویر باکیفیت و شفاف منتشر شده از این بازی کاملا اثبات می‌کند. ضمنا در حال حاضر اصلی‌ترین رقیب این بازی در کنسول پلی استیشن پرو شرکت سونی، بازی Injustice 2 است که با رزولوشن 1440p اجرا می‌شود. البته احتمال معرفی بازی‌های سبک مبارزه‌ای جذاب‌تر و پیشرفته‌تر با کیفیت 4K در آینده نزدیک بسیار زیاد است، اما باید قبول کرد که بازی killer Instinct در حال حاضر از لحاظ کیفیت و رزولوشن در سبک خود و در دنیا در رده اول قرار دارد، همان‌طور که ایکس‌باکس وان ایکس بدون رقیب قوی‌ترین کنسول بازی دنیاست.

کد N1772017

وبگردی