آفتاب

دانشگاه در زمینه نقد سازنده باید پیشگام و پیشقراول باشد/ در دانشگاه نیاز به گفت‌وگو داریم

دانشگاه در زمینه نقد سازنده باید پیشگام و پیشقراول باشد/ در دانشگاه نیاز به گفت‌وگو داریم

سرپرست وزارت‌ علوم گفت: در دانشگاه نیاز به گفت‌وگو داریم.

به گزارش ایلنا، سید ضیا هاشمی در آئینی که به مناسبت شروع سال‌تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌عالی در دانشگاه‌ایلام برگزار شد تقویت رسالت اجتماعی دانشگاه‌ها و پیوند عمیق آنها با جامعه را از مهمترین راهبردهای این وزارت علوم وتحقیقات و فناوری عنوان کرد.

وی اظهار کرد: دانشگاه باید با رویکرد سازنده و مشفقانه در خدمت جامعه قرار گیرد و با جامعه پیوندی عمیق برقرار کند.

سرپرست وزارت علوم گفت: دانشگاه یک نهاد درونگرا نیست و نسبت به استان، منطقه و کشور خود مسئولیت و رسالت اجتماعی دارد، دانشگاه در زمینه نقد سازنده باید پیشگام و پیشقراول باشد اما نقد تنها به معنای برجسته کردن ایرادات و نقص‌ها نیست.

هاشمی اضافه کرد: در دانشگاه نیاز به گفت‌وگو داریم و مدیران نیز باید از نقد سازنده دانشجویان استقبال کنند، در دانشگاه عالمانی می‌خواهیم که مسئولیت‌پذیر بوده و به سرنوشت جامعه حساس باشند.

استاندار ایلام نیز در این آئین گفت: در چند سال گذشته بیش از 50 هزار میلیارد ریال اعتبار عمرانی در این استان هزینه شده است.

محمدرضا مروارید اظهار کرد: این استان در خیلی از زمینه‌ها در مسیر توسعه قرار گرفته که امیدوارم این راه ادامه داشته باشد.

وی تاکید کرد: این استان در حوزه دفاع مقدس مظلوم واقع شده و با وجود درگیری مستقیم در جنگ هشت ساله، مناطق جنگی استان مورد توجه قرار نگرفته است. در هشت سال جنگ تحمیلی این استان از کاروان پیشرفت و توسعه نسبت به استان‌های دیگر عقب ماند بنابراین باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

رئیس دانشگاه ایلام نیز گفت: میزان اعتبارهای پژوهشی این دانشگاه رشد بسیار خوبی داشته طوری‌که اعتبار پژوهشی دانشگاه در سال‌جاری بیش از 300 درصد افزایش یافته است.

محمد علی اکبری اظهار کرد: افزایش اعتبارهای پژوهشی ظرفیت دانشگاه برای حمایت از طرح های علمی و پژوهشی را ارتقا داده است.

وی تاکید کرد: علاوه بر این مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه نیز باز تعریف شده و هم‌اکنون نسبت به پذیرش واحدهای فناور جدید در این مرکز و حمایت از این واحدها اقدام می‌شود.

رئیس دانشگاه ایلام یادآور شد: مجموعه فعالیت‌ها در حوزه پژوهشی باعث شد نخستین جشنواره ایده‌های ثروت‌ساز با حمایت دستگاه‌های اجرایی و پژوهشگران با موفقیت در این دانشگاه برگزار شود که در نتیجه آن 70 ایده قابل سرمایه گذاری بدست آمد.

کد N1771966

وبگردی