آفتاب

مهمترین برنامه دولت رفع بیکاری وایجاد اشتغال است/ استاندار ما باید خیلی چیزها را ببیند و کنار بگذارد

مهمترین برنامه دولت رفع بیکاری وایجاد اشتغال است/ استاندار ما باید خیلی چیزها را ببیند و کنار بگذارد

وزیر کشور با اشاره به اینکه استاندار ما باید خیلی چیزها را ببیند و کنار بگذارد، تاکید کرد: باید تمام ظرفیت‌های خود را در راستای ایجاد اشتغال و بهبود وضع معیشت و اقتصاد مردم بکار گیریم.

به گزارش ایلنا از رشت،‌  عبدالرضا رحمانی‌فضلی در آئین تودیع و معارفه استانداران سابق و جدید استان گیلان که با حضور نمایندگان و مدیران کل در سالن اجتماعات استانداری این استان برگزار شد در سخنانی ضمن تسلیت ایام ماه محرم و گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت:همه ما مدیون شهدای عزیز به ویژه شهدایی مثل حججی هستیم و موظفیم خودمان را وقف شهدا کنیم.

رحمانی‌فضلی با اشاره به اینکه باید الگوی شهدا وارث محرم و عاشورا باشیم، خاطرنشان کرد: عاشورا آینه انعکاس عقل، عشق و زیبایی است و همه آن چیزی که از اسماء و الفاظ خدای بزرگ است در عاشورا شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه اگر قرار باشد که  در این کشور به این مردم خدمت کنیم این جای شکر دارد اضافه کرد:این عناوین و پست ها فقط برای تقسیم کار است و اگر در عرصه خدمت به مردم نیت مان خیر باشد آن جایگاه بالا و والا است.

رحمانی فضلی ادامه داد: اگر یاری کردن ما با خلوص و صادقانه باشد در برابر خدای بزرگ اجر و پاداش دارد و همیشه در محضر خدا هستیم.

وزیر کشور در ادامه علت حضور خود را رساندن سلام و احترام آقای روحانی به مردم و مسولان استان گیلان دانست و گفت: آقای نجفی زحمات خوبی کشیدند و ما هم برآنیم در زمان آقای سالاری به عنوان استاندار جدید برنامه‌های خوبی را در استان گیلان اجرا کنیم .

رحمانی‌فضلی با اشاره به اینکه حضور آقای نجفی در استان البرز استفاده از ظرفیت خوب ایشان در آنجا است، ادامه داد: این حضور از افتخارات مردم گیلان است که در خدمت رسانی به مردم از آن استفاده می‌کنیم.

وی با تمجید از خدمات سالاری به‌عنوان استاندار بوشهر در کارنامه خود گفت: سیاست‌های دولت و مطالبات مردم از دولت از مهم‌ترین وظایف استانداران است.

رحمانی‌فضلی اضافه کرد: به‌کار گرفتن نیروهای ما در استان‌های مختلف و استفاده از ظرفیت‌های آنان در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری در اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی است.

وی توسعه اقتصادی و سیاسی را از مهم‌ترین اولویت‌های دولت برشمرد وتاکید کرد: تامین آزادی‌های سیاسی، ساماندهی برنامه‌های اجتماعی، اجرای فرامین رهبر انقلاب در راستای حوزه‌های اجتماعی از وظایف مهم استانداران است.

وزیر کشور ارج نهادن به اصول و ارزش‌های نظام و انقلاب را از دیگر وظایف استانداران و دولت دانست و یادآور شد: باید تلاش کنیم مردم را با اندیشه‌های صلح و محبت و مهربانی که برگرفته از ارزش‌های دین مبین اسلام است سوق و پرورش دهیم.

وی با اعلام اینکه امروز توطئه‌های اسلام خشن مقابل اسلام مهربانی با درایت و مدیریت ناب رهبر انقلاب نقش برآب شد.

رحمانی‌فضلی با اعلام اینکه زمانی یک استاندار موفق است که باهمه ظرفیت‌ها تعامل داشته باشد، تاکید کرد: ما تعامل را مشارکت همگانی می‌دانیم و اگر نتوانیم بخش خصوصی را ترغیب و به میدان بیاوریم موفق نیستیم که باید استاندار اهتمام ویژه داشته باشد.

وی استفاده از ظرفیت‌های مستعد با گرایش اعتدال‌گرایی را از مهم‌ترین سیاست‌های دولت دانست وگفت: در شرایط کنونی مهمترین برنامه ما رفع بیکاری وایجاد اشتغال است که حجم بالایی از تلاش وکوشش واستفاده از توانمندی‌های ملی و داخلی و خارجی است.

وزیرکشور با اشاره به اینکه استاندار ما باید خیلی چیزها را ببیند و کنار بگذارد، تاکید کرد: باید تمام ظرفیت‌های خود را در راستای ایجاد اشتغال و بهبود وضع معیشت و اقتصاد مردم به‌کار گیریم.

رحمانی‌فضلی ظرفیت‌های استان گیلان را بالا دانست و گفت: این استان ظرفیت معین بودن دو استان دیگر را هم دارد که یک مسئولیت تاریخی دارد که نیروی انسانی خوب مدیریت و ظرفیت های گردشگری در این استان بسیار بالا است.
وی ثبات اقتصادی را از مولفه‌های خوب دولت برشمرد و یادآور شد: برجام حاصل زحمات چندین ساله دولت است که در بدنه چهل ساله انقلاب ریشه دوانده و موفقیت‌های خوبی را همراه خود داشته است.

کد N1771905

وبگردی