آفتاب

ساخت نیروگاه خورشیدی با همکاری اسپانیا و دانشگاه سیستان‌و‌بلوچستان

ساخت نیروگاه خورشیدی با همکاری اسپانیا و دانشگاه سیستان‌و‌بلوچستان

رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان در دیدار با مشاور وزیر علوم از اجرای مراحل نهایی تفاهم‌نامه این دانشگاه با شرکت اسپانیایی برای بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی خبر داد.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا باقری مشاور وزیر علوم و رئیس مرکز هیات‌هاى امنا در نشست با اعضای هیئت علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان با گرامی‌داشت ایام محرم و شهادت حضرت اباعبدا.. الحسین(ع) و آغاز سال تحصیلی 97-1396 دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گفت: نظام آموزش عالی کشور در مرحله گذار از دانشگاه‌های آموزش‌محور (نسل اول) و پژوهش‌محور(نسل دوم) به دانشگاه‌های نسل سوم یا کارآفرین است و خوشبختانه این نگرش در سطح ملی و بین‌المللی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در حال شکل‌گیری است.

در ادامه علیرضا بندانی رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان با گرامی‌داشت مناسبت‌های هفته دفاع مقدس، ایام محرم و آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، گفت: در سال تحصیلی جدید بیش از 5هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در این دانشگاه پذیرفته شده‌اند که از این تعداد 3هزار و 100 نفر در مقطع کارشناسی، 2هزار و 428 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 114 نفر در مقطع دکتری هستند که با احتساب دانشجویان سنوات قبل، تعداد کل دانشجویان این دانشگاه بالغ بر 11500 نفر است.

او از مراحل نهایی اجرای تفاهم‌نامه با شرکت اسپانیایی در جهت بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی و استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر، سبز و پاک با جدیدترین فناوری‌های روز دنیا در این دانشگاه خبر داد و افزود: با اجرای این تفاهم‌نامه، این نیروگاه قادر خواهد بود تا 50 مگاوات برق تولید کند.

ارتقا و افزایش پهنای باند دانشگاه سیستان و بلوچستان از 620 مگابایت در ثانیه به یک گیگابایت در ثانیه و همچنین افتتاح سامانه محاسبات فوق سریع دانشگاه، از جمله پروژه‌هایی است که با حضور مشاور وزیر علوم و رئیس مرکز هیئت هاى امنا و هیئت‌هاى ممیزه مرکزی به بهره‌برداری می‌رسد.

کد N1771839

وبگردی