آفتاب

ماده ۶ آیین نامه اجرایی بند ۹۵ قانون بودجه سال ۹۲ ابطال شد

ماده ۶ آیین نامه اجرایی بند ۹۵ قانون بودجه سال ۹۲ ابطال شد

هیات عمومی دیوان عدالت اداری پس از بررسی ماده ۶ آیین نامه اجرایی بند ۹۵ قانون بودجه سال ۹۲ کل کشور مصوب هیات وزیران را با تایید نظر هیات تخصصی ابطال کرد.

به گزارش ایلنا، در جلسه ۴ مهر ماه سال جاری هیات عمومی دیوان عدالت اداری، ماده ۶ آیین نامه اجرایی بند ۹۵ قانون بودجه سال ۹۲ کل کشور مصوب هیات وزیران که بیان می‌دارد «شهریه پرداختی ایثارگران شاغل به تحصیل در واحدهای پردیس خودگردان و بین الملل دانشگاه های داخل کشور معادل شهریه همان رشته در دانشگاه آزاد اسلامی داخل کشور محاسبه و پرداخت می‌گردد. » مورد بررسی قرار گرفت.

 شاکی با استناد به ماده ۶۶ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران که بر اساس آن بنیاد موظف است نسبت به تامین و پرداخت ۱۰۰ درصد هزینه شهریه کلیه دانشجویان شاهد و جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر، همسر و فرزندان آن ها ، آزادگان ، همسر و فرزندان آن ها که در موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، غیردولتی، پیام نور، شبانه دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی و هر موسسه و دانشگاه آموزش عالی شهریه بگیر مورد تایید وزارت علوم و بهداشت مشغول به تحصیل می باشند، اقدام نماید، ابطال آیین نامه فوق را خواستار شده است و اعلام داشته که این آیین نامه موجب تضییع حقوق وی که در واحد دانشگاهی پردیس تهران قبول شده و بنیاد شهید از پرداخت شهریه اش خودداری می‌ورزد، شده است.

موضوع با اعلام نظر هیات تخصصی پژوهشی و فرهنگی دیوان عدالت اداری مبنی بر اینکه در اقدام صورت گرفته در ماده ۶ آیین نامه اجرایی بند قانونی مذکور میزان شهریه افراد مشمول شامل ایثارگران، حافظان کل قرآن کریم و قاریان ممتاز کشوری و مشمولان بند ک ماده ۲۰ قانون برنامه پنجم توسعه در دانشگاه غیردولتی را معادل شهریه دانشگاه آزاد شهرستان محل تحصیل تعیین نموده مغایر اطلاق حکم بند قانونی موصوف و قابل ابطال است، در هیات عمومی دیوان بررسی شد.

هیات عمومی دیوان عدالت اداری پس از بررسی با تایید نظر هیات تخصصی مصوبه را ابطال کرد.

کد N1771814

وبگردی