آفتاب

حقوق شهروندی ناشنوایان را به رسمیت بشناسید

حقوق شهروندی ناشنوایان را به رسمیت بشناسید

ظهر امروز برخی از اعضای کانون ناشنوایان ایران با تجمع روبروی ساختمان شورای شهر خواهان رسیدگی به مطالباتشان شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز برخی از اعضای کانون ناشنوایان روبروی ساختمان شورای شهر تجمع کردند.

این تجمع به صورت قانونی و با مجوز فرمانداری برگزار شد و کانون ناشنوایان ایران با همکاری چند سازمان مردم نهاد خواستار به رسمیت شناخته شدن زبان اشاره و بازگشت هفته جهانی ناشنوایان به تقویم شدند.

یکی از تجمع کنندگان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره مطالبات ناشنوایان چنین گفت: یکی از خواسته‌های ما در جامعه فرهنگسازی برای مشارکت و تغییر رفتار مردم در جامعه و کارمندان ادارات و سازمان‌ها با ناشنوایان است.

یکی از مشکلات عمده‌ای که ناشنوایان با آن روبرو هستند بحث بیکاری بود با وجود آنکه شرکت‌ها و سازمان‌ها با استخدام ناشنوایان از معافیت مالیاتی برخوردار می‌شوند اما باز هم حاضر به استخدام این قشر از شهروندان نیستند.

این تجمع کننده با تاکید بر اینکه ناشنوایان نیز جزئی از شهروندان هستند و باید حقوق شهروندی‌شان رعایت شود افزود: مگر صدا و سیما ملی نیست پس چرا برای ناشنوایان به غیر از یک برنامه اخبار هیچ برنامه دیگری تدارک نمی بینند و ما رسما قادر به استفاده از این رسانه نیستیم.

افشین حبیب زاده و محمود میرلوحی؛ معاونت نظارت و معاونت اجرایی شورای شهر تهران در جمع تجمع کنندگان حاضر شدند.

حبیب زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: مطالبات آنها شنیده شده و قرار شد این مکاتبات به صورت مکتوب در اختیار کمیسیون مربوطه در شورا قرار گیرد.

لازم به ذکر است که تجمع کنندگان با اهدای گل سرخ به عابران پیاده و ماموران انتظامی شورا و در سکوت مطالبات خود را بیان داشتند.

کد N1771798

وبگردی