آفتاب

ایجاد پل شناور بر رود فرات از سوی روسیه

ایجاد پل شناور بر رود فرات از سوی روسیه

مهر نوشت: ارتش روسیه برای تسهیل حرکت نیروهای سوری به شرق رود فرات در نزدیکی دیرالزور یک پل شناور بر روی رود فرات احداث کردند.

به گزارش «اسپوتنیک»، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یک پل شناور بر روی رود فرات در نزدیکی شهر دیرالزور احداث کرده است.

بر اساس این خبر این پل شناور برای انتقال نیروهای نظامی سوری و روسیه و تجهیزات نظامی سنگین از بخش غربی به بخش شرقی شهر دیرالزور سوریه ایجاد شده است.

رئیس بخش راه ها در وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که این پل قابل تحرک در کمتر از دو روز ساخته شده است و با طول ۲۱۰ متری روزانه توان انتقال ۸ هزار خودرو را دارد. بر اساس این خبر این پل استقامت بالایی دارد و خودروهای زرهی سنگین، تانک و سامانه های موشکی را می توان از طریق آن منتقل کرد.

علاوه بر آن قرار است از این پل برای ارسال کمک های بشر دوستانه به روستاهای دیرالزور که به تازگی از چنگ داعش خارج شده نیز استفاده کرد.

در اوایل ماه سپتامبر ارتش سوریه با همکاری جنگنده های روسیه موفق شد تا شهر دیرالزور را بعد از سه سال از چنگ داعش خارج کند.

از سوی دیگر سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه نزدیک به معارضان اعلام کرد که جنگنده هایی که به نظر می رسد وابسته به ائتلاف آمریکایی ضد داعش باشند، مناطقی را در شهر المیادین در دیرالزور بمباران کرده و هنوز از میزان خسارت های جانی آن اطلاعاتی منتشر نشده است.

52310

کد N1771781

وبگردی