آفتاب

اثبات خطرناک بودن پارازیت‌ها و تأثیر آن بر سلامت مردم

اثبات خطرناک بودن پارازیت‌ها و تأثیر آن بر سلامت مردم

همایون هاشمی : مطالعات اخیر، تأثیر امواج و پارازیت‌ها و آسیب‌زا بودن دکل‌های مخابراتی در ابتلا به سرطان را اثبات کرده است.

 البته در ابتدا اطلاعات كاملي از سرطان‌زايي پارازيت‌ها نداشتيم؛ بنابراين اظهارنظر هم نمي‌كرديم اما مطالعات جديد انجام شده در سطح دانشگاه‌ها نشانگر آن است كه اين امواج و پارازيت‌ها براي سلامت مضر هستند و نگراني‌ها حقيقت دارد؛ ديگر كسي نمي‌تواند ادعا كند، امواج الكترومغناطيس، پارازيت‌ها و نزديك بودن دكل‌هاي مخابراتي در كنار خانه‌هاي مردم بر تندرستي و سلامت مردم اثر ندارند. به هرحال واقعيت اين است كه خطرناك بودن پارازيت‌ها و تأثير آن بر زنان باردار و كودكان بر كسي پوشيده نيست. مي‌دانيم كه با پخش پارازيت‌ها و امواج شمار ناباروران، افزايش يافته و افراد علائمي چون افسردگي، سردرد شديد كه علائم شروع بيماري‌ها هستند افزايش يافته است.

ضمن اينكه هرچه اين امواج مدت بيشتري با بدن برخورد داشته باشند خطرناك‌تر خواهند بود. به هرحال برخورد اين امواج هم بيماري‌هاي خاص خود را به‌دنبال دارد. همچنين تأثير اين امواج روي كودكان بيشتر از ديگر افراد جامعه است تا آنجا كه كودكان خيلي زود به انواع بيماري‌ها مبتلا مي‌شوند. البته اين امواج روي مردان نيز تأثيرات نامطلوبي دارد و آنها را عقيم مي‌كرده و از طرفي زنان باردار را گرفتار عوارض جبران‌ناپذيري مي‌كند. حتي برخورد اين امواج با انسان وحتي ساير موجودات باعث بروز اختلالات خوني مي‌شود كه در نهايت از عوامل بروز سرطان است. به اين ترتيب مهم‌ترين اثر پارازيت‌ها و امواج سرطان‌زا بودن آنهاست. همچنين بايد بررسي دکل های مخصوص تلفن همراه كه با انتشار امواج، آسیبی جدی برای سلامتی انسان ها ايجاد می كنند هم به طور جدي مورد توجه قرار بگيرد چرا كه مطالعات کارشناسان نشان از تاثیرات قطعی منفی امواج الکترومغناطیسی و فرکانس های ناشی از دکل های مخابراتی بر روی سلامت دارد.

البته آسیب‌های ناشی از دکل های مخابراتی هم در دنیا اثبات شده است. بنابراين ما و همه مسئولان و دست‌اندركاران حوزه بهداشت و درمان كشور نباید از کنار این دست آسیب ها به راحتی بگذريم. اين موضوعات و اينكه ما در خانه ملت بايد مدافع حقوق مردم و سلامتي‌شان باشيم سبب شده تا در مجلس اين موضوع را پيگيري كنيم و از وزارت بهداشت هم خواسته‌ايم كه هرچه سريع‌تر اين موضوع مهم تعيين‌تكليف شود و به‌صورت قاطع آسيب زا بودن يا نبودن دكل‌هاي مخابراتي و پارازيت‌ها اعلام شود.

کد N1771769

وبگردی