آفتاب

ساعد باقری و سهیل محمودی در «شب‌‌های شیدایی» اشعار عاشورایی خواندند

ساعد باقری و سهیل محمودی در «شب‌‌های شیدایی» اشعار عاشورایی خواندند

دومین شب‌ شیدایی، مراسم شعرخوانی ویژه ایام محرم برگزار شد.

به گزارش ایلنا، جلسه دوم از شب‌های شیدایی مراسم شعرخوانی ویژه ایام محرم در انجمن شعر ایران دیروز  (دوشنبه سوم مهرماه، چهارم محرم ) برگزار شد.

سهیل محمودی در این نشست گفت: یادمان باشد محرم بخشی از زیستن ما ایرانی‌ها شده است. نفس استقامت، ایستادگی و مفاهیمی ازین دست ارزشمند هستند اما وقتی با روح توحید و روح عدالت گره می‌خورند در خاطره‌ها باقی می‌مانند، درست مثل عاشورا.

مهدی سهیلی نیز در ادامه مراسم بیان کرد: ما در آیین‌ها تماشاگر نیستیم و اساسا آیین‌ها تماشاگر نمی‌پذیرند. ما بخش سیال آیین‌ها هستیم یعنی مردم ما خود بخشی از آیین عاشورا و محرم هستند. ما در زلالی این آیین‌ها به پالایش می‌رسیم و این هدف چنین آیین‌هایی است .

همچنین ساعد باقری در این محفل از چگونگی شکل‌گیری مقتل خوانی‌ها و رجزخوانی و روضه‌خوانی‌های قیام حسین و محرم گفت و مروری داشت بر آنچه در منابع معتبر تاریخی از قیام حسین بن علی روایت شده است.

باقری در انتهای سخنانش قطعه‌ای از تاریخ بلعمی که در توصیف آخرین لحظات روز عاشورا و تنهایی امام حسین (ع) بود را خواند: «هرکه پیمان با هو الموجود بست، گردنش از قید هر معبود رست.»

اجرای آواز مذهبی علی خطابی  و شعرخوانی قلمزن به مناسبت ایام سوگواری حسین بن علی در کنار دکلمه شعر با صدای عناب ستانی و نی‌نوازی احسان دیوانی و آواز حسام صحرایی بخش‌های دیگری از این برنامه بودند.

کد N1771690

وبگردی