آفتاب

برگزاری جلسات سران سه قوه برای رسیدگی به مشکل سپرده‌گذاران موسسات مالی

برگزاری جلسات سران سه قوه برای رسیدگی به مشکل سپرده‌گذاران موسسات مالی

سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره برگزاری جلسه صبح امروز مجمع عمومی این فراکسیون، از برگزاری جلسات مشترک سران قوا برای حل مشکل سپرده‌گذاران کاسپین و سایر موسسات اعتباری خبر داد.

بهرام پارسایی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به برگزاری نشست مجمع عمومی صبح امروز فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس کل بانک مرکزی اعلام کرد: فراکسیون امید صبح امروز به ریاست عارف و به‌منظور بررسی وضعیت موسسات مالی و اعتباری و همچنین دیگر مسائل اقتصادی در مجمع عمومی فراکسیون تشکیل جلسه داد که مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی و ولی‌الله سیف رییس‌کل بانک مرکزی نیز میهمان این جلسه بودند.

وی تاکید کرد: در این جلسه نمایندگان دغدغه‌ها و دیدگاه‌های خود را در این ۲ حوزه را مطرح کردند که این دغدغه‌ها عمدتاً حول محور مسائل اقتصادی به ویژه مشکلات سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری بود.

سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی همچنین یادآور شد: در جلسه صبح امروز آقای سیف رییس کل بانک مرکزی، درباره دلائل روند کند پیشرفت امور توضیحاتی ارائه کرد که بنابر این توضیحات، این موضوع به سران سه‌قوه محول شده که در جلسات مشترک به آن رسیدگی و برای آن راه‌حلی پیدا کنند.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مشکلی که در پرداخت طلب سپرده‌گذاران وجود داشته، این بوده که طلب‌کاران کلان با حکم قضایی حساب‌هایی که قرار بود از آن طلب سپرده‌گذاران را پرداخت کنند را مسدود کرده بودند که ظاهراً این مشکل در حال مرتفع شدن است تا تعداد زیادی از سپرده‌گذاران به پولشان برسند.

عضو هیات رییسه فراکسیون امید مجلس همچنین تصریح کرد: بر این اساس مقرر شد جلسات مشترک سه‌قوه برای حل این مشکل و تصمیم‌گیری در این رابطه برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: وزیر اقتصاد نیز در این جلسه وضعیت بودجه کشور و هزینه‌های جاری که مشکلات زیادی را برای دولت به‌وجود آورده و همچنین کاهش قیمت نفت را مورد اشاره قرار داده است.

پارسایی در پایان گفت: در همین زمینه مقرر شد برای بودجه سال آینده هماهنگی بیشتری با این وزارتخانه انجام شود تا کار با تعامل و هماهنگی پیش برود. همچنین قرار شده که در جلسات بعدی فراکسیون با وزرای اقتصادی این موضوع مورد بررسی دقیق‌تر قرار گیرد.

کد N1771678

وبگردی