آفتاب

آقای لاریجانی، برای این‌که دولت زیرسوال نرود، خودکشی سیاسی می‌کنید/ ستادکل نیروهای مسلح بخشی از برنامه ششم را اجرا نمی‌کند

آقای لاریجانی، برای این‌که دولت زیرسوال نرود، خودکشی سیاسی می‌کنید/ ستادکل نیروهای مسلح بخشی از برنامه ششم را اجرا نمی‌کند

نماینده اصولگرای ارومیه در مجلس با انتقاد از نحوه برخورد با کارگران هپکو و آذرآب اراک، درباره عدم اعلام وصول سوال از رییس‌جمهوری از سوی رییس مجلس شورای اسلامی خطاب به لاریجانی گفت که شما برای این‌که دولت زیرسوال نرود، هر کاری می‌کنید و حتی حاضرید خودکشی سیاسی کنید!

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، نادر قاضی‌پور در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در اخطار و تذکری با استناد به اصل ۳ و ۸۸ قانون اساسی و همچنین ماده ۲۱۲ آیین‌نامه داخلی اعلام کرد: درصورتی که یک چهارم از کل نمایندگان مجلس بخواهند درباره یک وظیفه رییس‌جمهوری از وی سوال کنند، باید سوال یا سوالات خود را به‌صورت مختصر تهیه و با امضای طرح سوال تقدیم کنند.

وی با اشاره تلاش بیش از یک چهارم نمایندگان مجلس برای سوال از رییس‌جمهوری درباره وضعیت موسسات مالی و اعتباری خطاب به رییس مجلس گفت: شما دستور دادید و با حضور آقای پزشکیان چندین جلسه در این رابطه برگزار شد که جنابعالی هم تاکید کردید که این مشکل باید حل شود اما متاسفانه سپرده‌گذاران از حوزه بانک مرکزی و مجلس خارج شده و اخیراً مقابل قوه قضاییه تجمع کرده‌اند.

نماینده اصولگرای ارومیه در مجلس تصریح کرد: این سپرده‌گذاران مدتی مقابل مجلس تجمع کردند، سپس مقابل بانک مرکزی و در ادامه در مقابل استانداری خراسان رضوی تجمع کردند اما پاسخی نگرفته و حال بسیج شده‌اند برای این‌که مقابل قوه قضاییه تجمع کنند. البته عده‌ای این افراد را تحریک می‌کنند اما این سپرده‌گذاران هم حق دارند؛ چرا که حق و حقوق‌شان را دریافت نکرده‌اند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی خطاب به رییس مجلس خاطرنشان کرد: جنابعالی یا سوال ما را همین امروز اعلام وصول کنید یا رییس‌جمهوری دوستانه در مجلس حاضر شده و توضیح دهند.

قاضی‌پور خطاب به لاریجانی گفت: شما زحمت کشیدید و بنده نیز قبول دارم. شما برای جلوگیری از تقابل با دولت حتی خودکشی سیاسی می‌کنید و هر کاری می‌کنید که دولت زیرسوال نرود اما دولت باید حق و حقوق ملت را بدهد.

نماینده اصولگرای ارومیه همچنین در تذکر دیگری با محوریت برنامه ششم توسعه اعلام کرد: ما با زحمت برنامه ششم توسعه را تصویب کردیم اما ستادکل نیروهای مسلح بخشی از آن را اجرا نمی‌کند و هم‌اکنون بسیاری از مراجعه‌کنندگان معترض هستند که چرا این مصوبه اجرا نمی‌شود.

قاضی‌پور همچنین در تذکری دیگر خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت و امور اقتصادی و دارایی درباره وضعیت کارگران هپکو و آذرآب اراک گفت: ما به کارگران حقوق ندادیم اما آن‌ها را کتک زدیم. خواهشمند است وزیر امور اقتصادی و دارایی از این مسئله کنار رفته تا وزیر صنعت، معدن و تجارت مسئولیت را برعهده بگیرد و مشکل را حل کند.

علی لاریجانی در واکنش به تذکر قاضی‌پور گفت: درباره موارد مربوط با ستاد کل نیروهای مسلح جلسه‌ای برگزار شد و امیدواریم با پیگیری‌هایی که در حال انجام است، مشکلات حل شود.

وی همچنین درباره وضعیت موسسات مالی و سوال از رییس‌جمهوری گفت: این‌طور نبوده که موضوع پیگیری نشود. زمانی که جنابعالی، آقای وقف‌چی و برخی دوستان دیگر موضوع را پیگیری می‌کردند، جلساتی با حضور آقای پزشکیان برگزار شد و مشخص شد که باید میان بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و قوه قضاییه هماهنگی لازم صورت گیرد تا اموالی که گرفته شده به مرور با دستور قاضی آزاد شود تا بدهی‌ها پرداخت شود.

لاریجانی در پایان تصریح کرد: جلساتی برگزار کردیم و به فرمولی رسیدیم که این بدهی‌ها پرداخت شود که این پیگیری‌‎ها نیز ادامه دارد. در واقع تعهدی که کرده بودیم، انجام شد.

کد N1771649

وبگردی