آفتاب

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

انتقاد جدید توئیتری رئیس‌جمهوری آمریکا از یک سناتور جمهوری‌خواه، گزارش فرستاده سازمان ملل به شورای امنیت در رابطه با عدم پایبندی اسرائیل به توقف شهرک‌سازی، افزایش تحریم‌ها علیه کره‌شمالی، ابراز ناامیدی آمریکا از برگزاری همه‌پرسی استقلال کردستان، تصویب لایحه حمایت از حقوق بشر در کره‌شمالی توسط کنگره آمریکا، جلسه شورای امنیت درباره وضعیت مسلمانان روهینگیا، اظهارات نخست‌وزیر عراق درباره نتایج همه‌پرسی، موافقت اینترپل با عضویت فلسطین، واکنش ونزوئلا به فرمان جدید مهاجرتی رئیس‌جمهوری آمریکا، اظهارات وزیر خارجه بریتانیا در رد همه‌پرسی استقلال کردستان، حمایت سازمان ملل از حاکمیت و تمامیت ارضی عراق و نتایج نظرسنجی درباره رئیس‌جمهوری آمریکا از مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا به دلیل مخالفت «جان مک کین» با طرح بهداشت و درمان جمهوری خواهان، دور تازه‌ای از انتقادات توئیتری علیه این سناتور جمهوری‌خواه را آغاز کرد.

- دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در امور صلح خاورمیانه در گزارشی به شورای امنیت اعلام کرد که رژیم صهیونیستی به درخواست‌های شورای امنیت برای توقف شهرک‌سازی‌ها پایبند نبوده است.

- سازمان ملل تحریم‌ها علیه کره‌شمالی را مطابق با قطعنامه ۲۳۷۱ شورای امنیت افزایش داد و تامین، فروش و انتقال فهرستی از اقلام دارای مصارف دوگانه به پیونگ یانگ را ممنوع کرد.

- ایالات متحده آمریکا از همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق ابراز ناامیدی کرده و آن را عامل افزایش بی‌ثباتی عنوان کرد.

- مجلس نمایندگان آمریکا لایحه حمایت از حقوق بشر و آزادی اطلاعات در کره شمالی را تصویب کرد.

- شورای امنیت سازمان ملل روز پنجشنبه نشستی درباره خشونت‌های میانمار و استماع گزارش «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد برگزار می‌کند.

- «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق شامگاه دوشنبه پس از پایان همه‌پرسی در اقلیم کردستان، گفت: نتیجه این همه پرسی را به رسمیت نمی‌شناسیم و درباره آن بحث نخواهیم کرد.

- پلیس بین‌الملل (اینترپل) اعلام کرد که هیات رئیسه این سازمان با درخواست فلسطین برای عضویت در این نهاد بین‌المللی موافقت کرده و این درخواست برای رای‌گیری به نشست روز سه‌شنبه مجمع عمومی این سازمان در پکن ارسال شده است.

- ونزوئلا طرح جدید ممنوعیت سفر یا مهاجرت اتباع هشت کشور به آمریکا را «تروریسم روانی» خواند.

- «بوریس جانسون» وزیر خارجه بریتانیا اعلام کرد که این کشور از همه‌پرسی اقلیم کردستان حمایت نکرده و به دفاع از تمامیت ارضی و حاکمیت عراق ادامه می‌دهد.

- دفتر معاونت سیاسی دبیرکل سازمان ملل متحد در واکنش به همه‌پرسی استقلال کردستان عراق گفت: سازمان ملل متحد از حق حاکمیت و تمامیت ارضی عراق پشتیبانی می‌کند.

- نتایج یک نظرسنجی تازه نشان می دهد که ۵۹ درصد مردم آمریکا معتقدند ترامپ در هشت ماه ریاست جمهوری خود کاری در راستای تغییر در این کشور انجام نداده و ۶۶ درصد او را عامل شدت گرفتن نفاق و دودستگی در کشورشان دانسته‌اند.

کد N1771588

وبگردی