آفتاب

توافق کمیسیون اقتصادی و وزارت کار برای ارائه گزارش نحوه اجرای قانون اصل ۴۴

توافق کمیسیون اقتصادی و وزارت کار برای ارائه گزارش نحوه اجرای قانون اصل ۴۴

یک عضو اصلاح‌طلب کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به حضور علی ربیعی در جلسه امروز این کمیسیون، از توافق درمورد ارائه گزارش وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درمورد ارائه گزارش عملکرد این وزارتخانه درخصوص نحوه اجرای قانون اصل ۴۴ خبر داد.

سیده فاطمه حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به برگزاری جلسه صبح امروز کمیسیون اقتصادی مجلس به‌منظور رسیدگی به سوال نماینده کرمان از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: براساس اصلاحیه قانون اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی، شرکت‌ها موظف به اجرای شفاف‌سازی و افشای اطلاعات مالی خود هستند و از آن‌جا که در بررسی‌های انجام شده، تعداد اندکی از شرکت‌های زیرمجموعه وزارت کار نسبت به اجرای این قانون اقدام کرده و اطلاعات خود را در کدال ثبت کرده‌اند، کمیسیون اقتصادی از آقای ربیعی دعوت کرد تا برای پاسخگویی در این رابطه در جلسه کمیسیون حاضر شود.

عدم اجرای دقیق قانون سیاست‌های اصل ۴۴ از زمان تصویب

او با بیان این‌که شفاف‌سازی یکی از ضرورت‌های مبارزه با فساد اقتصادی و از الزمات توسعه اقتصادی است، خاطرنشان کرد: اصلاحیه قانون اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ در مجلس تصویب شد و باوجود آن‌که بیش از ۲ سال و نیم از تصویب این قانون در مجلس می‌گذرد، گزارش‌ها از عدم اجرای دقیق و کامل این قانون حکایت دارند.

کمیسیون اقتصادی درباره نحوه اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ از دیگر وزرا نیز سوال می‌کند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعدد شرکت‌های زیرنظر صندوق‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که مشمول این قانون می‌شوند، یادآور شد: در این مقطع درباره نحوه اجرای قانون اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سوال شد اما کمیسیون اقتصادی بنا دارد باتوجه به اهمیت این قانون و ضرورت بحث شفافیت اقتصادی، در ادامه راه از دیگر وزرای اقتصادی و مسئولان مربوطه در سایر شرکت‌هایی که وضعیتی مشابه به‌لحاظ بنگاه‌داری دارند نیز در این رابطه سوال کند.

ارائه گزارش وزارت کار درباره نحوه اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ به کمیسیون اقتصادی

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس با اشاره به پاسخگویی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این رابطه گفت: آقای ربیعی و همکارانشان در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه امروز کمیسیون اقتصادی درباره اقدامات این وزارتخانه در مورد اجرای قانون اصل ۴۴ گزارشی ارائه کرده و درنهایت بنابر توافق وزارت کار و کمیسیون اقتصادی مقرر شد ظرف مهلت توافق شده گزارش مکتوب اقدامات انجام شده در این رابطه تقدیم کمیسیون اقتصادی شود و برنامه زمان‌بندی درمورد روند افشای اطلاعات این شرکت‌ها ارائه شود.

تاکید ربیعی بر عدم تهیه گزارش حسابرسی سیاست‌های اصل ۴۴ در دولت احمدی‌نژاد

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی همچنین اضافه کرد: آقای ربیعی در بخش دیگری از صحبت‌هایش تاکید کرد که در مدت ۸ ساله دولت احمدی‌نژاد هیچ گزارش حسابرسی مدونی نیز وجود نداشته و روند اجرایی کردن این قانون، اساساً همزمان با آغاز به کار دولت یازدهم آغاز شده و هم‌اکنون نیز در حال پیگیری است.

توافق کمیسیون اقتصادی و وزارت کار درمورد ارائه گزارش نحوه اجرای سیاست‌های اصل ۴۴

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد: آقای ربیعی همچنین تاکید کرد که ظرف مهلت تعیین‌شده درخصوص شفاف‌سازی و اجرای اصلاحیه قانون اصل ۴۴ به کمیسیون اقتصادی به‌صورت مکتوب گزارش دهد.

حسینی در پایان تصریح کرد: در نهایت قرار شد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ظرف مهلت توافق شده نسبت به ارائه گزارش اولیه به کمیسیون اقتصادی درمورد تعداد شرکت‌های زیرنظر صندوق‌های وابسته به این وزارتخانه و همچنین تعداد شرکت‌هایی که روند اجرای قانون اصل ۴۴ درمورد آن‌ها انجام شده، اقدام کند.

کد N1771244

وبگردی