آفتاب

طرح‌های جدید موشکی بومی و داخلی است و نه کپی/ توسعه موشکی چند برابر شده است

طرح‌های جدید موشکی بومی و داخلی است و نه کپی/ توسعه موشکی چند برابر شده است

فرمانده نیروی هواوفضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه امروز در حوزه موشکی کاملا خودکفا هستیم، تاکید کرد: توسعه موشکی بعد از انتقادات نامشروع مقامات آمریکایی چند برابر شده و سرعت گرفته است.

به گزارش ایلنا ، سردار حاجی‌زاده در مراسمی که در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری کشور به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، با بیان اینکه طرح‌های جدید موشکی نیز طرح‌های بومی و داخلی است و نه کپی، گفت: مواد و قطعات موشک‌های ما از خارج نمی‌آید و داخلی است و هر طرحی را که نیروهای ما اراده کنند، انجام می‌دهند. 

وی افزود: در حوزه پدافندی نیز خودکفا شده‌ایم و رادارها و سامانه‌های زمین به هوای ما کاملا بومی است. 

فرمانده هواوفضای سپاه با بیان اینکه امروزه هواپیماهای بدون سرنشین ما در طراز جهانی قرار دارد، اظهار داشت: در بمب‌های هوشند و در فناوری‌های نیروهای دریایی و زمینی نیز پیشرفت‌های خوبی حاصل شده است.

حاجی‌زاده با بیان اینکه فناوری‌ها در حوزه‌های نظامی در برخی بخش‌ها، صدها و در برخی موارد هزاران برابر نسبت به بخش‌های غیرنظامی پیچیدگی بیشتری دارد، تصریح کرد: خوشبختانه ما به این توانمندی‌ها رسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه معمولا فناوری‌های نو و جدید ابتدا در بخش‌های نظامی به وجود می‌آمد و سرریز آن به بخش‌های غیر نظامی سرایت می‌کند، خاطرنشان کرد: ما بارها اعلام کرده‌ایم که در جاهایی که دولت و وزارتخانه‌ها مشکل دارند آماده ورود هستیم. 

این فرمانده عالی سپاه با اشاره به تجربیات خوب سپاه در عرصه سازندگی، مهندسی، سدسازی و تونل‌سازی ابراز داشت: در سایر حوزه‌ها ما را امتحان کنند ما آماده هستیم از این بخش‌ها نیز عبور کنیم. 

حاجی‌زاده با اشاره به سخنان اخیر مقامات آمریکایی درباره فعالیتهای موشکی کشورمان بیان کرد: آنها غلط کردند و بدانند که توسعه موشکی بعد از انتقادات نامشروع آنها چند برابر شده و سرعت گرفته است. 

وی افزود: ما نه تنها نباید تهدید شویم بلکه فکر اینکه طرح و برنامه‌ای علیه ما در مخیله دشمن نیز بگنجد، نباید باشد و ما با توسعه این فعالیت‌ها باید کشور را بیمه کنیم تا امنیت مردم تضمین شود.

فرمانده هواوفضای سپاه با اشاره به شعار موشک جواب موشک مردم در زمان دفاع مقدس یادآور شد: در آن موقع گاهی اوقات کل موجودی موشک ما تنها سه فروند بود و ما نمی‌توانسیتم این را به مردم بگوییم.

حاجی‌زاده تاکید کرد: اگر الان اتفاقی بیفتد یا تهدید بشویم یا طرح حمله آنها در دستور قرار گیرد، اگر نتوانیم جواب دشمن را بدهیم خجل می‌شویم پس باید کار  و پیشرفت کنیم و این کار را می‌کنیم.

کد N1771177

وبگردی