آفتاب
گزارش

سهم 13 هزار میلیارد ریالی آذربایجان شرقی از بسته تولید و اشتغال

سهم 13 هزار میلیارد ریالی آذربایجان شرقی از بسته تولید و اشتغال

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با اشاره به بسته‌های حمایتی 200 هزار میلیارد ریالی دولت برای ایجاد اشتغال و 100 هزار ...

دنیای اقتصاد – تبریز – رعنا نیک‌رفتار:مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با اشاره به بسته‌های حمایتی 200 هزار میلیارد ریالی دولت برای ایجاد اشتغال و 100 هزار میلیارد ریالی برای رونق تولید در کشور، سهم استان از محل این دو بسته را حدود 13 هزار و 200 میلیارد ریال در سال‌جاری اعلام کرد.میر احد حسینی سهم آذربایجان‌شرقی از بسته 200 هزار میلیارد ریالی ایجاد اشتغال را 8 هزار و 800 میلیارد ریال و از بسته 100 هزار میلیارد ریالی رونق تولید 4 هزار و 400 میلیارد ریال پیش‌بینی کرد و گفت: با این میزان تسهیلات باید 30 هزار فرصت شغلی ایجاد شود.وی اضافه کرد: همچنین دولت حدود 200 هزار میلیارد ریال اعتبار تحت عنوان اشتغال فراگیر اختصاص داده که قرار است 50 درصد آن بین استان‌ها توزیع شود و سهم استان از این رقم 4 هزار میلیارد ریال است. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از اهتمام جدی دولت برای ایجاد اشتغال خبر داد و گفت: در طول دولت تدبیر و امید هر سال حدود 40 هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شده است.

 

حسینی با اشاره به فعالیت 54 موسسه کاریابی در استان و ثبت مشخصات 30 هزار نفر جویای کار در سامانه در سال گذشته، خاطرنشان کرد: از این تعداد 10 هزار نفر برای اشتغال به مراکز تولیدی و صنایع معرفی شده‌اند. وی همچنین از ابتکار دولت تدبیر و امید برای اجرای طرح «تکاپو و کارورزی» با رویکرد رونق اشتغال خبر داد و افزود: در قالب طرح تکاپو در هر استان کارگزارانی تعیین شده‌اند که رشته‌های پر محصول و سودآور هر منطقه را برای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال شناسایی و حمایت می‌کنند. حسینی با بیان اینکه در طرح کارورزی نیز باید 140 هزار نفر از فارغ التحصیلان دیپلم به بالا شرکت کنند، گفت: حدود 10 هزار نفر در آذربایجان شرقی در این طرح ثبت نام کردند که به 200 واحد تولیدی و صنعتی معرفی می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی در توضیح طرح کارورزی اظهار کرد: در این طرح که کارآموزی در محیط کار واقعی است، کارآموزان به مدت 6 ماه مشغول کار و آموزش می‌شوند و بعد از 6 ماه در صورت رضایت کارفرما، تا دو سال قرارداد کار می‌بندند؛ در این طرح کارفرماها در مدت اجرای قرارداد، از پرداخت حق بیمه معاف بوده و دولت سهم کارفرما را پرداخت می‌کند. حسینی همچنین از اجرای طرح مهارت‌آموزی با عنوان «استاد و شاگردی» برای کمک به رونق اشتغال خبر داد و گفت: واحدهای تولیدی متقاضی شرکت در این طرح نیز مشمول بیمه نخواهند بود اما سازمان فنی و حرفه‌ای باید شرایط کارآموزی آنها را تایید کند. وی، اشتغال روستایی را نیز یکی از اولویت‌های دولت برای رونق اشتغال و تثبیت جمعیت روستایی اعلام کرد و افزود: حدود 50 هزار میلیارد ریال اعتبار با بهره بانکی 6 درصد به این بخش اختصاص یافته که در توزیع استانی سهم آذربایجان شرقی حدود 4 هزار و 400 میلیارد ریال است. مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ظرفیت مشاغل خانگی در ایجاد اشتغال را بالا دانست و گفت: در سال جاری حدود 400 میلیارد ریال اعتبار به این بخش اختصاص یافته است که هر فرد متقاضی تا سقف 150 میلیون ریال با بهره 4 درصد می‌تواند دریافت کند.

کد N1770890

وبگردی