آفتاب
خبر

فعال‌سازی 17 دانشکده داروسازی برای جمع‌آوری اسناد شهدا

فعال‌سازی 17 دانشکده داروسازی برای جمع‌آوری اسناد شهدا

محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در اولین یادواره شهدای داروسازی کشور با اشاره به وقایع عاشورا و محرم اظهار کرد: فرهنگ عاشورا ...

دنیای اقتصاد:محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در اولین یادواره شهدای داروسازی کشور با اشاره به وقایع عاشورا و محرم اظهار کرد: فرهنگ عاشورا و‌مکتب عاشورا باعث به‌وجود آمدن انقلاب اسلامی شد و مطمن باشید اگر عاشورا و مکتب عاشورا نبود، انقلاب اسلامی‌ به‌وجود نمی‌آمد.

 

دکتر مخبر در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به سخنان اخیر رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: عصبانیتی که ترامپ دارد و عقل او را ضایع کرده، به دلیل آن است که‌ تاکنون آمریکا در ایران به اهداف خود نرسیده است و ‌مطمن باشید که وجود شهدا باعث شده که امروز ترامپ دیوانه‌وار حرف بزند. aوی با اشاره به برنامه غرب برای نشان دادن ایران به‌عنوان حامی تروریسم گفت: زمانی‌که غرب و‌بعضی از کشورهای خاورمیانه به دنبال نشان دادن ایران به‌عنوان حامی تروریسم بودند، وجود استقامت و شجاعت شهدایی همچون شهیدحججی همه برنامه‌های آنها را برهم زد. سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این مراسم اظهار کرد: ادای احترام می‌کنیم به رزمندگان و جانبازان و شهدای گرانقدر و آرزو می‌کنیم بتوانیم هر آنچه از دستمان برمی‌آید در راستای اهداف آنها انجام دهیم.

هاشمی بیان کرد: امروز روز کارهای بزرگ است و این کارها ارزشش کمتر از کارهایی که رزمندگان در جنگ انجام دادند، نیست. ما در حوزه داروسازی افراد خدمتگزاری داریم. آنچه من از فرمایشات امام‌خمینی(ره) آموختم این بود که هرکسی اگر کارش را درست انجام دهد، تکلیف از او ساقط است و اخلاق اسلامی مقدمه‌ای است برای ورود به این راه. وی گفت: نیازی به ریاکاری نیست، متاسفانه این روزها نگاه‌ها مادی شده، به همین سبب است که نفاق بیشتر شده است اما امیدوارم ما برای همیشه بر آن عهد و پیمانی که بستیم، بمانیم. هاشمی گفت: در این حوزه وسوسه زیاد است و در عین حال فرصت برای فداکاری نیز وجود دارد. می‌توانید در جهت اقتصاد مقاومتی و خودباوری ملی گام بردارید. وی افزود: قطعا کسی که از قبل در حوزه دارو بوده، چشم بیناتری نسبت به کسانی دارد که تازه به این حوزه ورود کرده‌اند.

سردار فتحیان، دبیر اولین یادواره شهدای داروسازی کشور با اشاره به اینکه این یادواره پس از ۳۰ سال برای اولین‌بار برگزار می‌شود، اظهار کرد: این پرچم زمین گذاشته نمی‌شود و این یادواره هر سال برگزار خواهد شد. دبیر اولین یادواره شهدای دارو‌سازی کشور افزود: جلسات متعددی در سال گذشته برگزار و تصمیمات مختلفی گرفته شد و خوشبختانه با فعال‌سازی ۱۷ دانشکده داروسازی کشور توانستیم اسناد و مدارک شهدای دارو‌سازی ۱۰ استان‌کشور را جمع‌آوری کنیم.

کد N1770814

وبگردی