آفتاب

پایین بودن قیمت ارز مهم ترین مشکل ماست

پایین بودن قیمت ارز مهم ترین مشکل ماست

شرکت ناب استیل در سال 1362 با استفاده از ماشین آلات و تکنولوژی Solingen آلمان در استان مازندران افتتاح گردید که به تولید قاشق و چنگال و سرویس غذا خوری با استفاده از بهترین مواد اولیه (استنلس استیل 10-18) اقدام نمود.

گروه اقتصادی ایلنا با هدف شنیدن مسائل و مشکلات موجود در صنعت صنایع لوازم خانگی در کشور و تلاش در جهت رسانه ای کردن این مشکلات،  میزگردی در همین راستا برگزار کرد.

مهندس علیرضا محمدی دانیالی، مدیرعامل گروه صنعتی ناب استیل در این میزگرد گفت: شرکت ناب استیل در سال 1362 با استفاده از ماشین آلات و تکنولوژی Solingen آلمان در استان مازندران افتتاح گردید که به تولید قاشق و چنگال و سرویس غذا خوری با استفاده از بهترین مواد اولیه (استنلس استیل 10-18) اقدام نمود.

وی افزود: تلاش همه مدیران و همکاران ارائه محصولاتی با کیفیت و قابل رقابت با تولید کنندگان اروپایی و ارائه محصولاتی در شان مردم بزرگ ایران بوده است و در این راه با استفاده از همکاران شایسته نسبت به جذب و بومی سازی دانش فنی از کشورهای آلمان، سوئیس اقدام و هم اکنون به عنوان شرکت صاحب تکنولوژی تولید در این زمینه می باشد.

وی تصریح کرد: جهت توسعه سبد محصولات و کمبود کالای مرغوب و قابل رقابت با محصولات خارجی، دومین کارخانه تولید هود، گاز، فر و مایکروفر خود را در سال1392در استان مازندران تاسیس کردیم که با برند ماستر پلاس (MP, Master Plus) و با توجه به کیفیت و طراحی عالی مورد استقبال مصرف کنندگان قرار گرفته است.

دانیالی در پاسخ به این سوال که در بخش سرویس غذاخوری (قاشق و چنگال) چقدر تولید دارید؟ گفت: برنامه تولید امسال ما حدود شش میلیون قطعه می باشد و علیرغم شرایط رکودی بازار در حال توسعه کیفی و کمی و افزایش ظرفیت و اشتغال مولد بوده و محصولاتمان به کشورهای امارات، آذربایجان، ارمنستان و حتی اروپا صادر می گردد.

وی ضمن اشاره به این موضوع که پایین بودن قیمت ارز مهم ترین مشکل ما و همه تولید کنندگان می باشد افزود: امروز 85 درصد اقتصاد مملکت دست دولت است و اندازه کیک اقتصادی کشور کوچک شده و درآمد سرانه ملی کاهش و رشد اقتصادی 8 درصد که هدف برنامه 20 ساله (1384-1404) بوده است متاسفانه محقق نشده است.

وی تشریح کرد: علیرغم کارهای بزرگ و شایسته دولت یازدهم که شایسته قدردانی و تقدیر در شرایط سخت داخلی و بین المللی است، در 4 سال اخیر تورم داخلی 50-60 درصد افزایش یافته و به تعبیری در این 4 سال (که البته دولت های قبلی نیز همین راه را رفته اند)، دولت حداقل 50 درصد سوبسید به کشورهای چین، کره، ترکیه، اروپایی و کارگران آنها داده و متقابلاً 50 درصد از قدرت رقابتی کالاهای ایرانی کاسته شده و به سبب رکود در بخش تولید، تعطیلی بنگاه های تولیدی و بیکاری کارگران ایرانی شده است.

وی ضمن اظهار این موضوع که برای تحقق رشد اقتصادی مداوم 8 درصد و کاهش بیکاری و افزایش تولید ناخالص داخلی و درآمد سرانه ملی، نیاز به عزم ملی در سطح کلان حاکمیت و دولت و مشارکت سازنده همه 80 میلیون ایرانی در داخل و خارج از کشور می باشد افزود: پس از این عزم ملی و اجماع همه نخبگان و کارآفرینان و داشتن استراتژی توسعه پایدار، باید نسبت به تحقق آن اقدام نمود. باید همه اصحاب فکر و اندیشه و کارآفرینان و صنعتگران مورد تکریم و احترام جامعه، برای ایجاد ایرانی آباد و توسعه یافته اقدام نمایند و از جمله ضروریات مورد نیاز تحقق اهداف فوق، جذب همه سرمایه گذاران داخلی و ایرانیان مقیم خارج از کشور و همچنین زمینه سازی جذب سالانه بین 100-60 میلیارد دلار سرمایه خارجی است.

دانیالی در پایان افزود: امیدواریم همه مسئولین با درک مشکلات فوق نسبت به رفع موانع رشد و توسعه اقتصادی کشور عزیزمان و بهبود زندگی کارگران و کارآفرینان و همه هموطنان اقدام نمایند. همه تولید کنندگان، کارآفرینان و کارگران در صف مقدم این جهاد بزرگ در کنار دولت خواهند بود.

کد N1770591

وبگردی