آفتاب
رئیس بخش بازرگانی سفارت روسیه در گفتگو با ایلنا:

ایران تجربه کافی از شرایط تحریم را دارد/ ایران و روسیه تحریم‌های آمریکا را بی‌اثر می‌کنند

ایران تجربه کافی از شرایط تحریم را دارد/ ایران و روسیه تحریم‌های آمریکا را بی‌اثر می‌کنند

رئیس بخش بازرگانی سفارت روسیه گفت: در بسیاری از مناطق روسیه به خاطر برف و سرما حتی میوه هایی مانند پرتقال هم رشد نمی کنند و ما نیازمند واردات میوه از ایران هستیم.

آندره لوگانسکی رئیس بخش بازرگانی سفارت روسیه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص همکاری‌های تجاری میان ایران و روسیه، اظهار کرد:  تجارت با ایران برای روسیه بسیار پر سود است. شرایط جغرافیایی روسیه به خاطر سرمای زیاد و شرایط قطبی برای کشاورزی مناسب نیست و بسیار نیازمند واردات میوه، سبزی و صیفی‌جات هستیم.

وی افزود: در بسیاری از مناطق روسیه به خاطر برف و سرما حتی میوه هایی مانند پرتقال هم رشد نمی کنند و ما نیازمند  واردات میوه از ایران هستیم.

آندره لوگانسکی در رابطه سخنان ترامپ مبنی بر خروج از برجام و وضع تحریم‌های تازه، خاطر نشان کرد: ایران، دوست امروز، فردا و آینده روسیه است و ما مطمئن هستیم که با همکاری دو جانبه تحریم‌ها را بی اثر خواهیم کرد. ایران تجربه کافی برای شرایط تحریم را دارد.

وی افزود: ما برای عبور از تحریم‌های آمریکا نگرانی نداریم.

رئیس بخش بازرگانی سفارت روسیه در پایان در خصوص اقلام صادراتی روسیه به ایران نیز عنوان کرد: ما تاکنون ابزارآلات کشاورزی، ماشین آلات کشاورزی، ماشین آلات تاسیساتی برای ساخت و ساز ، کمی ذرت، گندم و جو به ایران صادر کرده‌ایم. نظر بخش اقتصادی سفارت روسیه این است که بسیار لازم است تا تکنولوژی صنایع سنگین روسیه را به ایران بیاوریم و همکاری اقتصادی ما تنها محصور در اقلام کشاورزی و یا هواپیما نباشد. ما می‌خواهیم تکنولوژی صنعتی را به ایران صادر کنیم.

کد N1770410

وبگردی