آفتاب

جنگ تحمیلی برای ملت ما خیرِمطلق بود/ دشمن دنبال براندازی و اضمحلال نظام ما است

جنگ تحمیلی برای ملت ما خیرِمطلق بود/ دشمن دنبال براندازی و اضمحلال نظام ما است

سردار دهقان تاکید کرد: ما آموختیم در برابر مستکبران چیزی که مهم است، سازش و تسلیم در برابر دشمنان نیست بلکه باید ایستادگی داشته باشیم و اگر قرار است مسیر رشد و تعالی را دنبال کنیم و ادامه دهیم، فرهنگ دوران انقلاب و دفاع مقدس باید بر جوامع ما حاکم بماند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سردار حسین دهقان در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به همزمانی هفته دفاع مقدس با ماه محرم گفت: آغاز هفته دفاع مقدس با محرم معنا و مفهوم زیادی دارد، ما انقلاب خود را با آرمان‌های امام حسین(ع) پیش بردیم و در نهایت  به دنبال همان آرمان‌هایی رفتیم که امام حسین(ع) رفت.

وی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس فرصتی برای بازخوانی حمله ددمنشانه‌ای است که از سوی دشمن بود و  مورد حمایت بسیاری از قدرت‌های دنیا قرار گرفت، افزود: گزافه نیست بگوییم عظت و شرف امروز ملت، نتیجه ایستادگی‌ها، شهادت‌ها و روحیه ایثار در دوران دفاع مقدس است.

سردار دهقان دفاع مقدس را رمز و راز قدرت بازدارندگی کشور دانست و بیان کرد: ملت ایران از آزمونی بزرگ موفق بیرون آمد و آموخت ملت زنده آمادگی دفاع از خود را دارد و اگر ملتی دنبال عظمت و شرف است، باید بر اراده و توان خود متکی بوده و توکل به خدا داشته باشد.

وی ادامه داد: ما آموختیم در برابر مستکبران چیزی که مهم است، سازش و تسلیم در برابر دشمنان نیست بلکه باید ایستادگی داشته باشیم و اگر قرار است مسیر رشد و تعالی را دنبال کنیم و ادامه دهیم، فرهنگ دوران انقلاب و دفاع مقدس باید بر جوامع ما حاکم بماند.

وزیر سابق دفاع بیان کرد: امروز دشمن علیه ما جنگ تبلیغی، اقتصادی و فرهنگی را به کار گرفته است چون دنبال براندازی و اضمحلال نظام است. لذا این نظام بر  فزونی‌خواهی‌های استکبار نه گفته و کنار هر ملت مظلومی که از خود دفاع می‌کند، قرار دارد.

وی جنگ را یک امر نکوهیده دانست و عنوان کرد: پیامدهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بسیاری به دنبال جنگ است اما گرچه بر اساس آیات قرآنی جنگ کراهت دارد اما برای ملت ما تمام جنگ تحمیلی خیر مطلق بود.

سردار دهقان افزود: انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید و راهبرد اساسی آمریکا در منطقه با شکست مواجه شد، موازنه قوا در منطقه برهم خورد و نقشی که نظام شاهی در منطقه ایفا می‌کرد باید توسط یک نظام سیاسی این نقش گرفته می‌شد و  این خلا به گونه‌ای در جهت اهداف نظام سلطه پر می‌شد.

وی ادامه داد: عربستان مانند امروز قدرت اینکه محوریتی در منطقه و جهان اسلام را در دست گیرد، نداشت و عربستان ظرفیت فرهنگی، ایدئولوژیک و راهبردی نهفته در دل یک نظام سیاسی قدرتمند را نداشت. بنابراین آمریکایی‌ها سراغ صدام رفتند تا او را برای براندازی نظام ما حمایت کنند.

ادامه دارد...

کد N1770132

وبگردی