آفتاب
روی خط

پایان بررسی کارشناسی اصلاح تعرفه اینترنت ثابت

پایان بررسی کارشناسی اصلاح تعرفه اینترنت ثابت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به تدوین سند استراتژی توسعه پهن‌باند برای پیشرفت همه‌جانبه کشور و ارائه آن به شورای‌عالی ...

فارس:وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به تدوین سند استراتژی توسعه پهن‌باند برای پیشرفت همه‌جانبه کشور و ارائه آن به شورای‌عالی فضای‌مجازی گفت: اپراتورها برای رفاه بیشتر کاربران در برخی اماکن عمومی وای‌فای ارائه کنند که استفاده از بخشی از آن رایگان باشد. محمدجواد آذری جهرمی در مراسم آزمایش نخستین شبکه کامل 5G(نسل پنج تلفن همراه) از پایان بررسی کارشناسی اصلاح تعرفه اینترنت ثابت از سوی وزارت ارتباطات خبر داد و اظهار امیدواری کرد: در 100روز نخست دولت دوازدهم اصلاح تعرفه اینترنت ثابت اجرایی شده باشد. اصلاح تعرفه رویکرد کاهش قیمت اینترنت زیرساخت و کاهش قیمت انتقال مخابرات و تعیین تعرفه ترجیحی برای محتوای داخلی است که در کمتر کشوری سرویس اینترنت ثابت به‌صورت حجمی عرضه می‌شود و تلاش داریم، این سرویس را غیرحجمی کنیم.

 

همچنین روز گذشته وزیر ارتباطات با اعلام تعرفه‌های پیشنهادی جدید اینترنت مخابرات، از کاربران و صاحب‌نظران خواست برای جمع‌بندی نهایی در باره این تعرفه‌ها نظر دهند. محمدجواد آذری‌جهرمی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام نوشت: (شرکت) مخابرات ایران روز گذشته طی نامه‌ای اعلام کرد که بنا دارد تعرفه‌های فوق را در مهرماه و برای برخی استان‌ها به‌صورت آزمایشی به اجرا درآورد. انتخاب این مدل برای مشترکان اختیاری است و مشترکان می‌توانند در صورت تمایل از مدل‌های قبلی بهره‌گیری کنند. این اقدام مخابرات در راستای بررسی آمادگی شبکه برای ارائه سرویس‌های غیرحجمی است. وی تاکید کرد: این مدل مصوبه وعده داده شده وزارت ارتباطات نیست و طبیعتا مدل پیشنهادی ما همچنان در حال بررسی است و مطابق وعده در صد روز اول فعالیت نهایی و اجرایی خواهد شد. به گفته جهرمی، مخابرات ایران باید امکان ارائه سرویس ترکیبی مکالمه و داده را برای سایر شرکت‌های اینترنتی نیز فراهم سازد. جهرمی از دریافت نظرات کاربران برای جمع بندی نهایی و دریافت نظرات تخصصی مکتوب به دبیرخانه کمیسیون تنظیم مقررات در این باره استقبال کرده است.

کد N1769648

وبگردی