آفتاب

عکس | دیدارهای دیپلماتیک امروز ظریف در نیویورک

عکس | دیدارهای دیپلماتیک امروز ظریف در نیویورک

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که در نیویورک به سر می برد، در ادامه دیدارهای خود با چند تن از مقام های کشورهای مختلف دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، "بن سودا"دادستان دیوان کیفری بین المللی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با محمد جواد ظریف دیدار و گفتگو کرد.

در ادامه نیز وزرای امور خارجه ایران و ژاپن در نیویورک دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار ابعاد مختلف روابط دو جانبه، بویژه همکاری های بانکی، سرمایه گذاری، انرژی، علمی و دانشگاهی، و مسائل منطقه ای و بین المللی بویژه برجام مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

 ظریف با اشاره به بحران شبه جزیره کره اظهار داست: ما هرگونه تولید، آزمایش و توسعه سلاح هسته ای را مردود می دانیم.‌ درایت ژاپن و دیگر کشورهای منطقه و جهان می تواند از یک بحران بزرگ جلوگیری کند.

ایشان افزود: سیاست دولت کنونی آمریکا در قبال برجام این پیام را به جهان می دهد که مذاکره با آمریکا بی فایده ست.

وزیر امور خارجه کشورمان وضعیت میانمار را یادآور شد و خواستار کمک ژاپن به عنوان کشور مهم منطقه برای بهبود وضعیت مسلمان این کشور شد.

وزیر امور خارجه ژاپن نیز در این دیدار گفت: ایران کشوری مهم و ریشه دار در جهان است. ژاپن از برجام حمایت می کند و به همه کشورها اهمیت آن را گوشزد کرده است.

وی همچنین ضمن مخالفت با برگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان عراق گفت برای ژاپن اتحاد و یکپارچگی عراق اهمیت دارد.

مسایل حوزه خلیج فارس و بحران یمن و دیپلماسی منطقه ای ژاپن در این حوزه از دیگر محورهای تبادل نظر این دو مقام بود.

همچنین وزرای خارجه ایران و مالزی در نیویورک دیدار و گفتگو کردند

ابعاد مختلف روابط دو جانبه، همکاری های دو کشور در سازمان های بین المللی، بویژه سازمان همکاری اسلامی، مسائل منطقه ای و جهان اسلام بویژه اوضاع وخیم مردم یمن، میانمار، بحران سوریه و لزوم اتحاد جهان اسلام و حل و فصل اختلافات در فضایی صمیمانه و برادرانه از محورهای گفتگوهای وزرای امور خارجه ایران و مالزی بود.

در راستای این دیدارها وزرای امور خارجه ایران و سوریه نیز در نیویورک دیدار و گفتگو کردند. در این دیدار در خصوص آخرین تحولات سیاسی و میدانی سوریه در مبارزه علیه تروریسم و دیگر مسائل مورد علاقه تبادل نظر شد.

 همچنین وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و افغانستان در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد دیدار و گفتگو کردند.

52311

 

 

کد N1769526

وبگردی