آفتاب
امام جمعه مشهد:

ملت ایران آمریکا را عصبانی و مستاصل کرده است

ملت ایران آمریکا را عصبانی و مستاصل کرده است

مشهد- امام جمعه مشهد گفت: ملت ایران با ایستادگی مقابل آمریکا این کشور را عصبانی و مستاصل کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد اظهار کرد: انقلاب اسلامی ما در تداوم خط عاشورا تا جایی پیش رفته که موجب استیصال آمریکا در دنیا شده است. 

وی افزود: اراجیفی که رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل به زبان آورد تایید کننده همین استیصال است که نتیجه شکست های پیاپی تکفیری های مورد حمایت آمریکا است و بعد از گذشت ۳۶ سال از پیروزی انقلاب اسلامی مردم دنیا عصبانیت آمریکا را به عینه مشاهده کردند و دیدند چگونه رئیس جمهور نادان این کشور از ایران ناراحت است. 

علم الهدی تاکید کرد: این عصبانیت همراه با استیصال نیز هست زیرا آنها از وضع تحریم‌ها به نتیجه‌ای نرسیده‌اند و امکان جنگ نظامی هم به دلیل قدرت ایران برایشان وجود ندارد. 

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: اگر مسئولان کشور اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند و به تولید داخلی وابسته شویم تحریم ها نتیجه عکس خواهد داد و آمریکا متضرر می شود. 

وی تاکید کرد: ایران کشور ثروتمندی است و فشار آمریکایی‌ها به دیگر کشورها برای عدم رابطه با ایران اعتراض جهانی را به دنبال خواهد داشت. 

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: اگر مسئولان کشور مقابل آمریکایی‌ها دستپاچه نشوند و مقاومت و مبارزه که دو عنصر اصلی پیروزی امام‌حسین (ع) است را اساس کار خود قرار دهند، قطعا ما پیروز خواهیم بود. 

وی ابراز کرد: تمام قیام امام حسین (ع) و تمام‌نقطه تکلیفی دلدادگان ایشان  در یک جمله در صبح عاشورا خلاصه شد که ؛ مقاومت، جنگیدین و مبارزه کردن است. 

علم الهدی ادامه داد: این تز سیدالشهدا متعلق به هر جهادی است که خودش را حسینی می‌داند و در برابر دشمن و تلخی ها و نابسامانی ها و تهاجم ها مقاومت می‌کند.

وی تاکید کرد: کسی که عنصر صبر و جهاد در مرام و حرکات جهادی‌اش نباشد خود را حسینی نداند و اگر اندازه همه دریاها برای حسین اشک بریزد بی فایده است. 

امام‌جمعه مشهد بیان کرد: هفته دفاع مقدس به این نیست که یک سلسله داستان ها را تعریف کنیم، امثال  محسن حججی دفاع مقدس را ندیدند و ان جریانات را مشاهده نکردند اما حماسه ای را آفریدند که هشت سال دفاع مقدس را مقابل چشم ما آورد. 

وی در ادامه با اشاره به آیات قرآن اظهار کرد: امام حسین(ع) مصداق بندگی و تابلوی شفافی است که شیطان توان غلبه بر او را نداشت. 

علم الهدی افزود: او مصداق عبادی بودن و نماد بنده مخلص خدا است و خداوند بنده‌ای که سرسپرده اوست را به شیطان نمی‌سپارد. 

کد N1769410

وبگردی