آفتاب
مدیرعامل انجمن سینمای جوانان:

دبیر فجر به اهمیت فیلم کوتاه واقف است/ تغییر در بخش آموزش انجمن

دبیر فجر به اهمیت فیلم کوتاه واقف است/ تغییر در بخش آموزش انجمن

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران معتقد است حذف سیمرغ فیلم کوتاه از جشنواره ملی فیلم فجر در حد یک گمانه زنی است.

صادق موسوی مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بحث ها و گفتگوهایی که درباره حذف سیمرغ فیلم کوتاه در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر مطرح شده بود، گفت: حذف سیمرغ فیلم کوتاه از سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در حد بررسی است و معتقدم جلسه ای که نمایندگان انجمن فیلم کوتاه ایران با ابراهیم داروغه زاده دبیر این دوره از جشنواره داشته اند بسیار خوب و سازنده بود و خطری برای سیمرغ فیلم کوتاه احساس نمی شود.

وی با اشاره به اینکه مهمترین فستیوال های فیلم در جهان حتما بخش کوتاه دارند، بیان کرد: یکی از مزیت های نسبی سینمای ایران فیلم کوتاه است و این نوع از سینمای ما در جهان شناخته شده است.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران بیان کرد: نمونه آن، فیلم «روتوش» به کارگردانی کاوه مظاهری است که برگزیده جشنواره فیلم فجر در سال گذشته بود و امسال با برگزیده شدن در جشنواره های معتبر جهانی که ورودی به اسکار هستند سه بار برای حضور به این رقابت جهانی معرفی شده است.

موسوی افزود: جشنواره ملی فیلم فجر که در دهه فجر برگزار می شود ویترین فرهنگی کشور است و نبود بخش کوتاه در این جشنواره یک خلا در ساختار و طراحی ایجاد می کند. البته بعد از گفتگو با ابراهیم داروغه زاده دبیر جشنواره ملی فیلم فجر بیش از گذشته به اهمیت و توجه به سینمای کوتاه امیدوار شدم.

این مدیر سینمایی در پاسخ به این پرسش که آیا در بخش آموزش انجمن به ویژه در بخش استان ها تغییری ایجاد می شود، توضیح داد: آموزش در انجمن سینمای جوانان با تغییراتی همراه است اما به معنای حذف این بخش نیست بلکه نوعی از آموزش ها را ارائه می کنیم که بخش خصوصی راغب به ارائه آن نیست. در چنین شرایطی نه تنها همسو با بخش خصوصی قدم برنمی داریم بلکه شرایط برای ارایه آموزش های بهتری را فراهم می کنیم.

موسوی در پایان گفت: انجمن سینمای جوان در نقاط محروم که بخش خصوصی حضور ندارد کاملا فعال است و در شهرهایی مانند تهران که بخش خصوصی در حوزه آموزش فعال تر است به نوعی وارد آموزش می شود که شامل مسترکلاس هایی باشد که بخش خصوصی برگزار نمی کند.

کد N1768480

وبگردی