آفتاب
مقاصد تابستانی

سفر به «ییلاق» در پایان تابستان

سفر به «ییلاق» در پایان تابستان

در واپسین روزهای تابستان، خانواده‌هایی که فرزند محصل دارند تمام تلاششان را می‌کنند که بیشترین بهره را از این روزها برای سفر ببرند. اما ...

در واپسین روزهای تابستان، خانواده‌هایی که فرزند محصل دارند تمام تلاششان را می‌کنند که بیشترین بهره را از این روزها برای سفر ببرند. اما دغدغه اصلی این است که مجبور شوند بیشترین زمان خود را در راه و ترافیک‌های طولانی‌مدت و کسل‌کننده بگذرانند. راه حل اصلی اما این است که به مقاصدی برویم که دیگران کمتر به آنجا سفر می‌کنند؛ مقاصدی که البته در مسیر جاده‌های شمال نباشد اما آب و هوای شمالی داشته باشد. پیشنهاد «دنیای اقتصاد» برای آخرین آخرهفته تابستان، منطقه «خوش‌ییلاق»، روستایی به همین نام و شهر کلاته خیج است؛ منطقه‌ای که از نخستین مناطق مورد حفاظت در کشور بوده که از سال 1351 به عنوان منطقه حفاظت‌شده اعلام شد و از سال 1364 عنوان آن به پناهگاه حیات وحش تغییر یافت.

 

خوش ییلاق در استان گلستان واقع شده؛ اما برای دسترسی به آن بهتر از جاده امام‌رضا(ع) خودتان را به شاهرود برسانید و از جاده شاهرود به آزادشهر مسیر خوش‌ییلاق را در پیش بگیرید. این مسیر البته خودش پناهگاه حيات وحش و به نوعی جاذبه گردشگری است. اگر خوب دقت کنید می‌توانید گونه‌های حیوانی نظیر مرال، شوکا، کل و بز، قوچ و میش، آهو، گراز، خرس قهوه‌ای، گربه پالاس، پلنگ و انواع گربه های وحشی، گرگ، شغال، روباه معمولی، کفتار و... و همچنین پرندگانی مانند عقاب‌ها، بالابان، بحری، شاهین، هوبره، چاق لق، بلدرچین، کبک، تیهو، هدهد، شاه بوف، جغد، چکاوک، سینه سرخ و... را ببینید. اما دقیقا به همین دلیل باید مراقب آن باشید که در جاده به حیوانات نزنید. در همین مسیر می‌توانید از شهر کلاته‌خیج نیز دیدن کنید و حتی برای اقامت شبانه نیز روی خانه‌های محلی و یک اقامتگاه بوم‌گردی که به تازگی در آنجا راه‌اندازی شده، حساب کنید. حتما یادتان باشد از این منطقه دست خالی برنگردید. محصولات ارگانیک و طبیعی بسیاری وجود دارد که می‌توانید خریداری کنید؛ نظیر میوه‌های خشک، میوه‌های تازه و همین‌طور محصولات فرآوری‌شده از این محصولات.

کد N1768331

وبگردی