آفتاب

تامین اجتماعی در تمامی کشورها از ارکان رشد است

تامین اجتماعی در تمامی کشورها از ارکان رشد است

همایش هم‌اندیشی با فعالان تشکلهای کارفرمایی و رابطین بیمه ای شرکتهای تحت پوشش تامین اجتماعی گیلان با حضور مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی دفتر کارفرمایان و سازمان های سازمان تامین اجتماعی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، همایش هم‌اندیشی با فعالان تشکلهای کارفرمایی و رابطین بیمه ای شرکتهای تحت پوشش تامین اجتماعی گیلان با حضور مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی دفتر کارفرمایان و سازمان های سازمان تامین اجتماعی برگزار شد.

مدیرکل امور فرهنگی واجتماعی دفتر کارفرمایان و سازمان‌های سازمان تامین اجتماعی در این همایش با اشاره به جایگاه، نقش و اهمیت تامین اجتماعی درجامعه، فقدان فعالیت‌های فرهنگی و بستر سازی دراین حوزه را یکی از خلاء های سالهای گذشته اعلام و خاطرنشان کرد: سازمان تامین اجتماعی شکل گرفت تا به کارفرما کمک کند ، از کارگر حمایت شود ودرزمان پیری یاری‌گر بیمه شدگان باشد، امنیت شغلی ایجاد ودرقلمروهای مختلف آرامش خاطر برای مخاطبان خود فراهم کند.

رضا معینی با بیان نقش تامین اجتماعی در مفاهیم توسعه اظهار داشت: هیچ کشوری نیست که تامین اجتماعی یکی از ارکان و شاخص‌های رشد آن نباشد.

وی تصریح کرد: اعتقاد داریم بیمه شدگان و بازنشستگان، صاحبان، ذینفعان و شریک سازمان تامین اجتماعی هستند.

مدیرکل امور فرهنگی واجتماعی دفتر کارفرمایان و سازمان های سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه بیش از ٥٠ درصد جمعیت کشور ازخدمات این سازمان بهره مند هستند، اظهار داشت: در هر ماه حدود ٦ هزار میلیارد تومان تعهدات می‌پردازیم که  ٤٢٠٠ میلیارد آن دربخش بیمه ای و ١٨٠٠ میلیارد دیگر درحوزه درمان است که تمامی این ارقام با مشارکت کارفرمایان و از محل حق بیمه باید پوشش داده شود پس هر آسیبی که به این سازمان وارد آید در واقع این کارفرما و بیمه شده هستند که آسیب می‌بینند.

معینی با اشاره به ضرورت حضور مستمر ونقش آفرینی کارفرمایان و بیمه شدگان درعرصه صیانت ازحقوق خود اظهار داشت: اگردر زمان مصوبه مشاغل سخت و زیان‌آور این حساسیت ازسوی جوامع و تشکل‌های کارفرمایی صورت می‌گرفت شاهد خسارتهای ناشی از آن و تهدید صورت گرفته نسبت به منابع سازمان نبودیم و اکنون می‌بینیم که با ورود کارفرمایان تعداد مشاغل تعریف شده دراین بخش بسیار محدود شده است.

وی با تبیین ظرفیت بالای تشکل‌های کارفرمایی افزود: درسالهای گذشته سازمان تامین اجتماعی از این توان استفاده مطلوب نکرد درحالی که معتقدیم متولیان باید با پتانسیل موجود در تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی‌ها وارد شوند.

رسیدگی به نحوه بازرسی از دفاتر قانونی در نشست با اعضای اتاق ایران و شورای گفتگو و مبنا قرار گرفتن سال مالی به عنوان یک دستاورد ارزنده در جواب خواسته کارفرمایان، توسعه خدمات غیرحضوری، کوتاه کردن زمان بررسی پرونده‌ها در هیات‌های بدوی و تجدیدنظر، از دیگر موضوعاتی بود که توسط  مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی دفتر کارفرمایان و سازمان‌های سازمان تامین اجتماعی در این همایش مطرح شد.

وی افزایش سرعت و کاهش هزینه‌ها را ازشاخص‌های ابلاغ الکترونیکی به عنوان یکی از طرح‌های موفق سازمان تامین اجتماعی برشمرد و از انجام بازرسی‌های الکترونیکی درآینده نزدیک خبر داد.

معینی همچنین با برشمردن تعدد و پیچیدگی‌های بخشنامه‌های سازمان تامین اجتماعی، فعالیت شورای تلخیص را از اقدامات مهم سالهای اخیر معرفی نمود.

وی برپایی نشستهای هم اندیشی با بانکهای خصوصی، بیمارستانها، دستگاه‌ها و شرکت‌های دارای بیش از ٥٠٠ بیمه شده را ازفعالیت‌های در دستور کار عنوان داشت وچاپ دو مجموعه قوانین کارفرمایی و خاطرات کارآفرینان برتر را اقدامی موثر در راستای بسترسازی برای ترویج این فرهنگ دانست.

مدیرکل امور فرهنگی واجتماعی دفتر کارفرمایان و سازمان‌های سازمان تامین اجتماعی با اشاره به ورود گفتمان تامین اجتماعی در کتب درسی دانش آموزان و رشته‌های دانشگاهی خطاب به کارفرمایان اظهار داشت: باید براین فرایندها نظارت کنید، مطالبه‌گر باشید و پاسخگویی بخواهید.

معینی با تاکید برضرورت حساسیت به پرداخت به موقع و دقیق حق بیمه و مشارکت در صیانت از سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان ساخت: اگر نقش خود را به عنوان شرکای مجموعه به درستی ایفا نکنید اولین آسیب متوجه خود شما خواهد بود.

وی تامین اجتماعی را سازمانی بزرگ با قلمروها وکارکردهای اقتصادی، اجتماعی ، فرهنگی و گستردگی فعالیتها و تعهدات دانست که فلسفه ، نقش و کارکرد و اهمیت آن برکسی پوشیده نیست و باید همگان با مشارکت، پایداری آنرا تضمین نمایند و تلاش کنند تا مشکلات آن حل و از آن صیانت شود.  

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان نیز در این همایش با اشاره به نقش وجایگاه کارفرمایان درارکان شرکای اجتماعی، اظهار داشت: برای برقراری تعامل مناسب ، باید شناخت مطلوب وجود داشته باشد.

جمیل حق پرست با بیان اینکه مجموعه تامین اجتماعی در سالهای گذشته خودش را به درستی وکافی به مخاطبین معرفی نکرده، افزود : تلاش می‌کنیم با شرکای اجتماعی نشست‌هایی منسجم و دوره‌ای داشته باشیم تا گلوگاههای کاری شناسایی وآسیب شناسی شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان با اشاره به اینکه معتقدیم حاکم شدن فضای منطقی سبب ایجاد محیطی مطمئن و مطلوب درارتباطات می شود، افزود : در تامین اجتماعی نگاه منفعت طلبانه وجود نداشته وفقط به دنبال استقرار شرایطی هستیم تا با گفتمان تخصصی ومنصفانه اهداف وماموریتهای خود را به شکلی صحیح انجام دهیم.

حق پرست با بیان اینکه کارفرمایان گیلانی درحال حاضر بیش از ٤٠٠ میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار هستند، اظهار داشت : به نظر می‌رسد بخشی از این دیون دراثر عدم تعامل مثبت ازسوی برخی کارفرمایان واجتناب از همکاری سازنده باشد.

بیش از ٨٠ نفرازفعالان حوزه کارفرمایی و رابطین بیمه‌ای شرکتها در این همایش از آموزشهای تخصصی در حوزه‌های درآمد، نامنویسی وحسابهای انفرادی ، فنی بیمه شدگان و فنی مستمری‌ها برخوردار شده ودر پایان درقالب نشست پرسش وپاسخ، سوالات شرکت کنندگان پاسخ داده‌شد.

کد N1768077

وبگردی