آفتاب

کاهش فقر معیشتی را در دستور کار داریم

کاهش فقر معیشتی را در دستور کار داریم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: محو فقر شدید و کنترل انواع فقر مطلق در دستور کار دولت دوازدهم هست.

به گزارش ایلنا، علی ربیعی در آیین افتتاح ۱۵۰ مرکز اورژانس اجتماعی در سراسر کشور که امروز در محل سالن اجلاس سران با حضور معاون اول رییس جمهور، استاندار تهران، رییس سازمان بهزیستی کشور، رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، رییس سازمان بهزیستی کشور، رییس اورژانس برگزار شد، گفت: یک سازمان تخصصی همچون بهزیستی با نیروهای کارشناس می‌تواند در زمینه کنترل و کاهش آسیب‌ها نقش مهمی بر جای گذارد. در شرایطی که ما با جامعه‌ای پر از تنش روبه‌رو هستیم این سازمان می‌تواند برای حل بسیاری از مشکلات راهگشا باشد.

وی افزود: در حال حاضر ترکیب فقر و نابرابری و سبک‌های زندگی در جامعه تغییر کرده‌اند به طوری که مشکل عصر صنعتی و پساصنعتی را  همزمان طی کردیم و به همین دلیل با مشکلاتی مواجه شدیم.

 ربیعی گفت: در دولت اقداماتی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام شده است.در مورد آنها حرف زده شده است و ما سعی داریم با برنامه‌ریزی‌های مختلف در جهت رفع آسیب‌ها اقدام کنیم.در جامعه با افرادی مواجه هستیم که در خانواده‌ها تنها هستند،امروز در جامعه با افرادی روبه‌رو هستیم که افراد در آن تنها و رها شده زندگی می‌کنند.

وی افزود: با جامعه‌ای پراز تنش روبه‌رو هستیم که البته با امید و اقداماتی که دولت به انجام رسانده است، بخش‌های بسیار زیاد این مشکلات کنترل شده و رو به کاهش هستند. به دانش و سازمانی پر از تجربه احتیاج داریم که بتواند تخصصی کار کند؛ به همین دلیل آنچه که به دنبال آن هستیم آن است که بهزیستی را در خانه‌ها دنبال کنیم تا جایی که هر ایرانی در قبال افراد دیگر مسوولیت داشته، مددکار باشد و باید در این میان بهزیستی را بزرگ و تخصصی‌تر کنیم.

ربیعی در ادامه گفت:  جهانگیری معاون اول رییس جمهور تاکید کرده‌اند که در لایحه بودجه باید بخشنامه‌ای برای مبارزه با فقر خشن ایجاد شود، محو فقر شدید و کنترل انواع فقر مطلق در کشور در دستور کار دولت دوازدهم قرار دارد.

وی افزود: همانگونه که برای فقر درمانی و فقر آموزشی تلاش‌هایی کرده‌ایم، حل و کاهش فقر معیشتی را در دستور کار داریم. در زمینه فقر مسکن نیز با ایجاد مسکن‌های حمایتی توانستیم اقداماتی را انجام دهیم که البته امیدواریم بتوانیم با درمان فقر شدید و کنترل آن آرامش را به زندگی ایرانیان بازگردانیم.

کد N1768023

وبگردی