آفتاب

گمانه‌زنی درباره استاندار تهران/ تدابیر دولت برای کاهش ترافیک نمیه اول مهر/ ابلاغ اولویت‌های کاری وزرا/ اخراج بابک زنجانی از جلسه دادگاه

گمانه‌زنی درباره استاندار تهران/ تدابیر دولت برای کاهش ترافیک نمیه اول مهر/ ابلاغ اولویت‌های کاری وزرا/ اخراج بابک زنجانی از جلسه دادگاه

گمانه‌زنی درباره استاندار تهران، تدابیر دولت برای کاهش ترافیک نمیه اول مهر، ابلاغ اولویت‌های کاری وزرا و اخراج بابک زنجانی از جلسه دادگاه ا.ز مهم‌ترین اخبار امروز سرویس سیاسی ایلنا بود

به گزارش ایلنا، اهم اخبار سرویس سیاسی ایلنا در روز دوشنبه ۱۳۹۶/۰۶/۲۷ به شرح زیر است: 

*** کسی تا این لحظه برای استانداری تهران از من برنامه نخواسته است

مدیرعامل بنیاد باران ضمن تکذیب اخبار منتشر شده درباره قرار گرفتن نامش در میان گزینه‌های نهایی استانداری تهران، تاکید کرد که تا این لحظه کسی از وی برنامه‌ای نخواسته و در عین حال گفت: اگر درمورد نخواستنم دعوا نشود، طبیعتاً برنامه‌ام را ارائه خواهم کرد.

 

*** اعلام جزییات کشف بسته انفجاری در نجف‌آباد اصفهان

فرمانده‌ لشکر زرهی ۸ نجف اشرف گفت: خودروی سواری مشکوک به حامل بسته انفجاری در نجف‌آباد اصفهان شناسایی و مواد انفجاری جاسازی شده درآن خنثی شد.

*** اصلاح‌طلبان هیچ‌گاه متکی به فرد نبودند

معاون سیاسی وزارت کشور در دولت اصلاحات گفت: بعضی‌ها به خاطر تخطئه کردن حرکت اصلاح‌طلبی عنوان می‌کنند که اصلاح‌طلبان به فرد متکی هستند اصولاً اصلاح‌طلبان هیچ‌گاه اتکایشان به فرد نبوده بلکه به عقلانیت، و خردجمعی اتکا داشتند.

*** فعالیت همه مجامع استانی مجلس برای معرفی استانداران سراسر کشور

عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به طرح نام گزینه‌های متعدد برای تصدی استانداری تهران، از چند گزینه‌ای که از اقبال بالاتری برخوردارند، نام برد و با بیان این‌که جلسات کارگروه بررسی گزینه‌های استانداری هنوز به پایان نرسیده، تاکید کرد همه مجامع استانی برای معرفی استانداران سراسر کشور فعال شده‌اند.

*** ایران چندین بار از مرزهای برجام عبور کرده‌ است

مشاور امنیت ملی آمریکا توافق هسته‌ای را بدترین توافق خواند و گفت که این توافق مزایایی را پیش‌کش ایران کرده است.

*** اگر آژانس در نظارت‌های خود جدی نباشد، از برجام خارج می‌شویم

دونالد ترامپ روز دوشنبه طی پیامی به آژانس انرژی اتمی هشدار داد که اگر آژانس به اندازه کافی در نظارت‌هایش سرسخت نباشد، واشنگتن از توافق هسته‌ای با ایران خارج خواهد شد.

 

*** ادامه بدون خدشه برجام نیازمند اجرای تعهدات همه کشورها است

رئیس سازمان انرژی اتمی که در راس هیاتی برای شرکت در کنفرانس عمومی سالانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به وین سفر کرده است، صبح امروز به عنوان اولین سخنران مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص موضوعات مختلف هسته‌ای را ارائه کرد.

[span]*** آمریکا باید نقش مهم ایران در حل بحران‌های امنیتی منطقه را بپذیرد

فارین افیرز در گزارشی تحلیلی نوشت: عادی‌سازی روابط با ایران در دوران احمدی‌نژاد ممکن نبود. آمریکا باید بپذیرد ایران یک قدرت منطقه‌ای است که در معضلات امنیتی منطقه جایگاه مهمی دارد.

*** صبرِ بی‌نهایت و دیپلماسی هوشمندانه ایران به بار نشسته است

یک پایگاه تحلیلی خبری آمریکایی در گزارشی ضمن تاکید بر حماقت عربستان در اتخاذ سیاست‌های منطقه‌ای، صبر بی‌نهایت و دیپلماسی زیرکانه ایران را تحسین کرد.

*** راهبرد جدید امریکا علیه ایران شبیه به یک بلوف سیاسی است

یک استاد دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه راهبرد جدید امریکا علیه ایران شبیه به یک بلوف سیاسی است، تاکید کرد: با دستیابی به توافق هسته‌ای و پایبندی ایران به برجام به نظر می‌رسد که واشنگتن نتواند آن اجماع سابق را علیه ایران اعمال کند و تحریم‌ها و سیاست‌های جدید مانند سابق نتواند اثرگذار باشد.

*** کار اطلاعاتی مبتنی بر اخلاق است

وزیر اطلاعات تاکید کرد: جمهوری اسلامی به دنبال امنیت متکی بر دانش و عقلانیت است. این امنیت می‌تواند زمینه رشد و بالندگی را ایجاد کند.

*** انتخاب دموکراسی و صلح را باید از خانه شروع کرد

دستیار رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی تاکید کرد: با شناخت درست راه درست را می‌شود. انتخاب دموکراسی و صلح را باید از خانه شروع کرد. بذر حقوق شهروندی را باید در خانه مرحله کاشت، در مدرسه مرحله داشت و در جامعه برداشت کنیم.

*** استانداران پیشنهادی پس از بازگشت رییس‌جمهور به دولت معرفی می‌شوند

سخنگوی وزارت کشور تاکید کرد: استانداران پیشنهادی پس از بازگشت رییس‌جمهور از سازمان ملل به دولت معرفی می‌شوند.

 

*** بخشنامه جهانگیری برای کاهش ترافیک نیمه اول مهرماه/ تأخیر یک ساعته کارمندان مجاز تلقی شود

معاون اول رییس‌جمهور در بخشنامه‌ای از کلیه وزاتخانه‌ها، سازمان‌ها و موسسات و شرکت‌های دولتی خواست به منظور مدیریت تقاضای سفرهای شهری در معابر اصلی و شریانی شهر تهران، از اول تا پانزدهم مهرماه سالجاری تاخیر کارمندان خود تا ساعت ۹ صبح را مجاز تلقی کنند.

[span] *** دستورالعمل‌ها و اولویت‌های کاری وزیران ابلاغ شد

رییس‌جمهور ضمائم احکام وزیران را که شامل برخی دستورالعمل‌ها و تعیین اولویت است، ابلاغ کرد.

*** خارج شدن از برجام برای کسی افتخار نیست

رییس جمهور از همه ایرانیان از جمله ایرانیان مقیم خارج خواست برای ساختن ایرانی آبادتر و افتخارآفرین تر در عرصه جهانی، دست در دست یکدیگر بدهند و بکوشند. 

 

*** مداحان متانت و صحت اقوال را در منابر خود رعایت کنند

رئیس قوه قضاییه با محکوم کردن جنایات علیه مسلمانان روهینگیا در میانمار به دادستان کل کشور و دبیر ستاد حقوق بشر دستور داد که با کمک وزارت امورخارجه، کارگروهی ویژه متشکل از حقوقدانان برای بررسی راهکارهای اقدامات عملی هم در سطح کشورهای اسلامی و هم در سطح مجامع بین المللی جهت حمایت از مسلمانان میانمار و جلوگیری از گسترش خشونت علیه مسلمانان تشکیل دهند.

 

*** هدایای بابک زنجانی به فلاح هروی بیش از ٣٠ میلیارد تومان است

قاضی رسیدگی کننده به پرونده شرکای زنجانی در پرونده فساد نفتی بر لزوم بازپس‌گیری اموال بیت‌المال تاکید کرد و گفت: افرادی در داخل از این اموال بیت‌المال برخوردار بودند و نزدیک به ٢٠٠ میلیارد تومان از اموال بابک زنجانی در دست افراد است که امیدواریم در جهت برگشت اموال تلاش شود.

 

*** برای حکم اعدام محمدعلی طاهری درخواست فرجام‌خواهی ارائه کردم

وکیل محمدعلی طاهری از ارائه درخواست فرجام‌خواهی در روز گذشته خبر داد.

 

*** بابک زنجانی از دادگاه اخراج شد

قاضی مقیسه، بابک زنجانی را که به عنوان مطلع در چهاردهمین جلسه رسیدگی به پرونده فساد نفتی تشکیل شده بود را از جلسه اخراج کرد.

 

*** توضیحات بابک زنجانی درباره بانک اف آی آی بی و تماس با وزیر نفت دولت احمدی‌نژاد

چهاردهمین جلسه رسیدگی به اتهامات شرکای بابک زنجانی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه برگزار شد.

 

*** بازداشت و رد مرز کردن کودکان کار خلاف قواعد حقوقی و انسانی است

یک فعال حقوق کودکان گفت: وقتی یک بچه به این شکل دستگیر و متعاقباً رد مرز می‌شود هم قواعد حقوقی و هم قواعد انسانی زیر پا گذاشته می‌شود.

 

 

کد N1767883

وبگردی