آفتاب

اگر آژانس در نظارت‌های خود جدی نباشد، از برجام خارج می‌شویم

اگر آژانس در نظارت‌های خود جدی نباشد، از برجام خارج می‌شویم

دونالد ترامپ روز دوشنبه طی پیامی به آژانس انرژی اتمی هشدار داد که اگر آژانس به اندازه کافی در نظارت‌هایش سرسخت نباشد، واشنگتن از توافق هسته‌ای با ایران خارج خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از تایمز آو اسرائیل، دونالد ترامپ روز دوشنبه طی پیامی به آژانس انرژی اتمی هشدار داد که اگر آژانس به اندازه کافی در نظارت‌هایش سرسخت نباشد، واشنگتن از توافق هسته‌ای با ایران خارج خواهد شد. 

این پیام ترامپ در نشست سالانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی توسط «ریک پری» وزیر انرژی آمریکا قرائت شد.

بر اساس ادعای تایمز آو اسرائیل، آمریکا اعلام کرده ایران متعهد شده که سایت‌های نظامی خود را بر روی بازرسان آژانس باز کند و این در صورتی است که بازرسان آژانس به فعالیت‌های هسته‌ای گزارش نشده در این سایت‌ها مشکوک شده باشند و این چیزی است که تهران به شدت با آن مخالف است.

به گزارش تایمز آو اسرائیل، ترامپ در پیامی که پری در آژانس قرائت کرده گفته که توافق هسته‌ای دسترسی آژانس به سایت‌های نظامی را با شکست مواجه کرده

ترامپ همچینین گفته که ما چنین اجرای ضعیف و یا نظارت نامناسب بر توافق هسته‌ای را نمی‌پذیریم. 

بر اساس این گزارش پیام ترامپ در آژانس تنها چند ساعت قبل از دیدار او با نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل خوانده شده و انتظار می‌رود نتانیاهو به ترامپ برای خروج و یا بازبینی در توافق هسته‌ای فشار وارد کند. 

به گزارش این روزنامه، هفته گذشته ترامپ ایران را به نقض روح برجام متهم کرده و مدعی شد: «توافق هسته‌ای یکی از بدترین توافق‌هایی است که تاکنون دیده‌ام. توافق هسته‌ای یک توافق عادلانه برای این کشور نیست. این توافقی است که هرگز نباید منعقد می‌شد.»

کد N1767645

وبگردی