آفتاب

امسال 2700 مشاور به دلیل کمبود آموزگار به مدارس ابتدایی رفتند

امسال 2700 مشاور به دلیل کمبود آموزگار به مدارس ابتدایی رفتند

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه 720 هسته و مرکز مشاوره در آموزش و پرورش فعال هستند، گفت: 2700 مشاور امسال به دلیل کمبود آموزگار به مدارس ابتدایی رفتند.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مسعود شکوهی در نشست بررسی مشاوره در آموزش و پرورش با بیان اینکه در سراسرکشور32 مرکز اصلی مشاوره دانش‌آموزی زیر مجموعه این اداره کل وجود دارد، اظهار داشت: تعدادی مرکز مشاوره خانواده هم زیر نظر انجمن اولیا و مربیان فعالیت می‌کنند.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش افزود: 720 هسته و مرکز مشاوره در آموزش و پرورش فعال هستند که شامل 250 مرکز مشاوره در سراسر کشور است.

وی با بیان این که 32 پژوهشگاه مشاوره با حضور اساتید روانشناسی و مشاوره داریم، افزود: 1700 نفر پرسنل مراکز مشاوره ما در سراسر کشور هستند که مدرک فوق لیسانس و دکتری دارند.

شکوهی با اشاره به فعالیت 18 هزار مشاور در مدارس کشور، گفت: ما در مدارس متوسطه اول، 100 درصد پوشش را داریم و اگر بخواهیم بر اساس سند تحول همه مدارس را پوشش دهیم، نزدیک به 2 برابر این میزان نیاز به مشاور داریم.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه 2700 مشاور امسال به دلیل کمبود آموزگار به مدارس ابتدایی رفتند، اضافه کرد: از ابتدای امسال سیاست گذاری را بر ارائه خدمات مشورتی قرار داده‌ایم و در مقطع ابتدایی از رابطین مشاور استفاده کرده‌ایم که با مراکز و هسته‌های مشاور مرتبط هستند.

وی ادامه داد: از «همیار مشاور» در سطح مدارس متوسطه استفاده می‌کنیم که زیر نظر مشاور مدرسه فعالیت می‌کنند تا کمبود نسبت حضور مشاور و تعداد دانش‌آموزان را جبران کنند.

کد N1767549

وبگردی