آفتاب
بدون ریخت و پاش مالی میزبانی کردیم؛

باقرزاده: برای وزارت ورزش و کمیته المپیک فشار مالی ایجاد نکردیم

باقرزاده: برای وزارت ورزش و کمیته المپیک فشار مالی ایجاد نکردیم

رئیس فدراسیون شمشیربازی تاکید کرد که میزبانی این فدراسیون در مسابقات جام جهانی جوانان بدون هیچ ریخت و پاش اضافی و بدهی و فشار مالی برای وزارت یا کمیته المپیک انجام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، همچون همیشه فدراسیون شمشیربازی امسال هم میزبان مسابقات جام جهانی کلاس A جوانان بود. این رقابت ها روز شنبه با حضور ۶۳ شمشیرباز داخلی و خارجی از ۱۵ در تهران آغاز شد و روز گذشته هم با تعیین برترین های بخش تیمی به پایان رسید. در این بخش از مسابقات ایران با غلبه بر بلاروس به عنوان قهرمانی دست یافت. در بخش دیدراهای انفرادی هم  امیر احمد امینی بعد از نمایندگان بلاروس و آلمان روی سکوی سوم ایستاد و به مدال برنز دست یافت. 

فضل‌الله باقرزاده رئیس فدراسیون شمشیربازی در گفتگو با خبرنگار مهر در رابطه با میزبانی ایران در این دوره مسابقات جام جهانی کلاس A جوانان و توضیح داد. وی با یادآوری اینکه این رقابت‌ها هر سال در ایران برگزار می‌شود، گفت: درواقع عملکرد ایران در بحث برگزاری و چگونگی میزبانی می‌تواند برای دوره‌های آتی مسابقات و میزبانی‌های دوباره ایران تعیین‌کننده باشد. سال‌هاست که فدراسیون شمشیربازی برگزارکننده این رقابت‌ها در حضور ناظر جهانی است و این خود مؤید رضایت فدراسیون جهانی از برگزاری این رقابت‌ها در کشورمان است.

وی با تأکید بر اینکه مسابقات جام جهانی کلاس A جوانان از جمله رویدادهای رسمی و ثبت شده در تقویم فدراسیون جهانی است، خاطرنشان کرد: سابر ایران جایگاه ویژه‌ای در دنیا دارد و بر همین اساس امسال شاهد حضور بهتر خیلی از تیم‌ها در مسابقات تهران بودیم. ایتالیا، بلاروس، رومانی، قزاقستان و بلژیک از جمله کشورهایی بودند که با بهترین‌های خود در رقابت‌ها شرکت کردند و بر همین اساس سطح مسابقات نسبت به همیشه خیلی بالاتر بود.

رئیس فدراسیون شمشیربازی اظهار داشت: با وجود حضور شمشیربازان قدرتمند از کشورهای خارجی، نمایندگان ما به واسطه برنامه استعدادیابی و پشتوانه‌سازی که فدراسیون دارد، خیلی خوب در دیدارهای انفرادی و تیمی حاضر شدند و در هر دو بخش به مدال هم دست یافتند.

باقرزاده در مورد هزینه مسابقات نیز توضیح داد و یادآور شد: از آنجا که مسابقات جنبه رسمی دارد، پرداخت بخشی از هزینه‌ها بر عهده خود شرکت‌کنندگان بود. درواقع آنها باید مبلغی را به عنوان حق شرکت در مسابقات به ایران پرداخت می‌کردند. ما هم از همین مبلغ در کنار کمک‌های مالی اسپانسر برای تأمین هزینه‌های میزبانی استفاده کردیم. در کل به گونه‌ای کار شد که این میزبانی با بهترین کیفیت و شرایط و بدون هیچ‌گونه بدهی و فشار مالی برای وزارت ورزش و جوانان، کمیته المپیک و خود فدراسیون انجام شد.

وی در مورد هزینه‌ای که باید به عنوان حق شرکت در مسابقات توسط تیم‌های شرکت‌کننده پرداخت می‌شد، خاطرنشان کرد: از هر یک از شمشیربازان خارجی ۲۵ یورو بابت حضور در مسابقات گرفته شد؛ این مبلغ برای هر یک از تیم‌ها ۱۵۰ یورو بود. تمام درآمدهای حاصل از این موضوع صرف برگزاری خود مسابقات شد.

رئیس فدراسیون شمشیربازی همچنین به ابراز رضایت بیشتر بازیکنان و مربیان خارجی حاضر در مسابقات تهران اشاره کرد و گفت: سرمربی ایتالیا باورش نمی‌شد که ایران تا این اندازه خوب است. همه می‌دانیم که جو بدی علیه کشور ما وجود دارد اما خیلی از مربیان و شمشیربازانی که برای حضور در مسابقات به تهران سفر کرده بودند، اذعان داشتند آنچه می‌بینند با آنچه می‌شنوند، یکی نیست. سرمربی ایتالیا ۶ سال پیش هم به ایران سفر کرده بود و تأکید داشت که از روند پیشرفت ایران طی این مدت متعجب است.

باقرزاده همچنین به برنامه‌های فرهنگی که از طرف فدراسیون شمشیربازی برای شرکت‌کنندگان در مسابقات جام‌جهانی جوانان اجرا شد، اشاره کرد و گفت: بازدید از پل طبیعت و برج میلاد، از جمله برنامه‌هایی بود که شمشیربازان و تیم‌های خارجی شرکت‌کننده داشتیم؛ با اجرای این برنامه، آنها سفیر ایران در کشور خود می‌شوند.

رئیس فدراسیون شمشیربازی در پایان با تأکید دوباره بر اینکه این فدراسیون بدون هیچ ریخت و پاشی میزبان مسابقات جام‌جهانی کلاس A جوانان بود، گفت: برای برگزاری این رقابت‌ها سالن اجاره کردیم و باید به داوران و ناظران هم حق‌الزحمه و حق‌ مأموریت بدهیم. با این حال هیچ‌گونه بدهی به جا نگذاشتیم. علاوه بر این پخش مستقیم هم داشتیم که باید بابت همین موضوع از مسئولانی که همکاری لازم را داشتند، تشکر کنم.

کد N1767287

وبگردی