آفتاب
طبق اعلام رئیس اتحادیه جهانی؛

قوانین کشتی فرنگی دوباره دستخوش تغییرات می‌شود/هدف؛ ایجاد جذابیت!

قوانین کشتی فرنگی دوباره دستخوش تغییرات می‌شود/هدف؛ ایجاد جذابیت!

اتحادیه جهانی کشتی برای چندمین بار قوانین کشتی فرنگی را از ابتدای سال آینده میلادی تغییر خواهد داد تا شاید بتواند جذابیت‌های بیشتری به این رشته ببخشد.

به گزارش خبرنگار مهر، یکی از اهداف اصلی اتحادیه جهانی کشتی برای بقای این رشته در المپیک های آتی ، برقراری ارتباط بیشتر با تماشاگران کشتی از طریق همه فهم کردن قوانین و همچنین ایجاد زمینه ای برای حضور بیشتر اسپانسرهای مالی است. اهدافی که از ابتدای حضور نناد لالوویچ به عنوان رئیس اتحادیه جهانی بر مسند مدیریتی کشتی دنیا با جدیت پیگیری شد و گاها با فراز و نشیب های مختلفی همراه بود.

تغییرات زیادی در دو رشته آزاد و فرنگی ایجاد شد و هر از گاهی شاهد آزمون و خطای اتحادیه جهانی کشتی در مسابقات مختلف بین المللی بودیم، اما نتیجه نهایی این تغییرات، به مقصد رسیدن کشتی آزاد بود و وجود کم و کاستی های مختلف در کشتی فرنگی. نقطه اوج این تفاوت نیز رقابتهای جهانی ۲۰۱۷ فرانسه بود که به گفته رئیس اتحادیه جهانی، کشتی آزاد به مراتب توانست تماشاگران بیشتر را نسبت به کشتی فرنگی به خود جلب کند.

در همین راستا نناد لالوویچ به تازگی اعلام کرد قوانین کشتی فرنگی از ابتدای سال آینده میلادی تغییر می کند، اما در کشتی آزاد نیاز به تغییر قوانین نداریم.

رئیس اتحادیه جهانی کشتی معتقد است رقابت های جهانی فرانسه نشان داد کشتی آزاد تماشاگر پسند و جذاب شده و دیگر نیاز به تغییر قوانین ندارد، اما قوانین کشتی فرنگی از اول سال آینده میلادی تغییر می کند چون این رشته در بازی های المپیک توکیو ۲۰۲۰ می بایست دیدنی، جذاب و سریع تر شود.

لالوویچ در مورد نتایج غیر قابل پیش بینی برخی کشورهای مدعی در رقابت های جهانی فرانسه خاطر نشان کرد: در حال حاضر نسل جدیدی از کشتی گیران در حال آماده سازی برای بازی های المپیک ۲۰۲۰ توکیو هستند. این روند آغاز شده و قطعا نتایج برخی کشورها در جهانی ۲۰۱۸ بوداپست متفاوت تر از نتایج پاریس خواهد بود.

اتحادیه جهانی کشتی چندی پیش هم تغییراتی در اوزان کشتی فرنگی و آزاد و کشتی زنان بوجود آورد که قرار است این تغییرات به زودی در مسابقات رسمی آتی اجرا شود.

طبق این تغییرات ۲ وزن ۷۹ و ۹۲ کیلوگرم به اوزان قبلی کشتی آزاد اضافه شد و از این پس این رقابت ها در ۱۰ وزن برگزار می شود، اما مسابقات المپیکی در همان اوزان قبلی (۶ وزن) برگزار خواهد شد. همچنین در کشتی فرنگی و زنان نیز اوزان از ۸ وزن به ۱۰ وزن افزایش یافت که این تغییرات به شرح زیر است:

کشتی آزاد: ۵۷، ۶۱، ۶۵، ۷۰، ۷۴، ۷۹، ۸۶، ۹۲، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم

کشتی فرنگی: ۵۵، ۶۰، ۶۳، ۶۷، ۷۲، ۷۷، ۸۲، ۸۷، ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم

کشتی زنان:۵۰، ۵۳، ۵۵، ۵۷، ۵۹، ۶۲، ۶۵، ۶۸، ۷۲ و ۷۶ کیلوگرم

همچنین از سال ۲۰۱۸ مسابقات در دو روز برگزار می شود که وزن کشی روز دوم با ۲ کیلوگرم ارفاق وزن خواهد بود که این موضوع از سال ۲۰۱۹ بدون ارفاق وزن اعمال خواهد شد.

کد N1767236

وبگردی