آفتاب

ضرورت ایجاد بسترهای لازم برای رونق صنعت گردشگری

ضرورت ایجاد بسترهای لازم برای رونق صنعت گردشگری

فرماندار رشت گفت: گیلان با این همه عظمت و ثروت و داشته‌ها شایسته بهترین‌ها است.

سیروس شفقی؛ فرماندار رشت در گفتگو با ایلنا در خصوص برنامه شب‌های فرهنگی رشت گفت: استان گیلان به ویژه شهرستان رشت از یک غنای فرهنگی برخوردار بوده است. نعمت‌های خدادادی این منطقه و میراث آبا و اجدادی ما باعث شده که امروز نام رشت را با افتخار بر زبان بیاوریم.

وی گفت: اگر امروزه این مراسمات را برگزار می‌کنیم دنبال این هستیم که افتخارات نیاکان گذشته را که برای زندگی ماشینی امروز جذاب است را ارائه کنیم. عزیزانی که در مرکز کشور عزیزمان ساکن هستند خیلی بیشتر از ساکنان همین منطقه به استان و شهر ما علاقه‌ دارند.

شفقی افزود: گیلان با این همه عظمت و ثروت و داشته‌ها شایسته بهترین‌ها است.

وی تشریح کرد: ما باید تمام جوانب را در نظر بگیریم. توسعه گردشگری مستلزم برنامه‌هایی است که طبیعت ما آسیب نبیند. سالانه 30 میلیون نفر گردشگر وارد استان گیلان می‌شود که 7 میلیون نفر برای شهرستان رشت است.

وی ادامه داد: امروز صنعت گردشگری به چرخه مالی تمام کشورها تبدیل شده است.من به عنوان فرماندار در این شهرستان وظیفه دارم بسترهای لازم را ایجاد کنم تا بتوانیم زمینه‌ساز رونق و پیشرفت روزافزون این شهرستان باشیم.شهرستان رشت به عنوان مرکز این استان مرزی مورد توجه جدی قرار نگرفته است ما بهترین محصولات را داریم ولی فاقد صنایع تبدیلی هستیم.بر همین اساس محوریت کار خود قراردادیم تا بتوانیم قدمی فراتر از آنچه که هست جهت بهتر دیده شدن این شهرستان برداریم.

وی در پایان ضمن  تقدیر و تشکر از همه دستگاه‌های اجرایی، شهرداری رشت، شورای اسلامی رشت، اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان، اداره ارشاد اسلامی و عوامل اجرایی برج میلاد و بانی این مراسم دکتر طالع و مردم رشت اظهار امیدواری کرد که با همکاری و همدلی همشهریان بتوانیم استان و شهرستان خود را با دست‌های توانمندشان بسازیم.

کد N1766937

وبگردی