آفتاب
نماینده آشوریان و کلدانی ها در مجلس:

توجه به حقوق اقلیت های دینی در ایران انکارناپذیر است

توجه به حقوق اقلیت های دینی در ایران انکارناپذیر است

ارومیه- نماینده آشوریان و کلدانی ها در مجلس شورای اسلامی گفت: توجه به حقوق اقلیت های دینی در ایران مثال زدنی و انکارناپذیر است.

به گزارش خبرنگار مهر، یونان بت کلیا، صبح یکشنبه در دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی با مسیحیان کلیسای ننه مریم ارومیه با بیان اینکه مدعیان دفاع از حقوق بشر باید به این امر توجه کنند افزود: ارومیه زادگاه اقوام و ادیان است و پیروان ادیان تاریخ بسیار شیرینی باهم در این شهر داریم و هیچ بحث ترک، کرد آشوری و ارمنی و مسلمان در این شهر وجود ندارد.

وی از ثبت جهانی کلیساهای تاریخی ایران خبر داد و اظهارداشت: کلیساهای تاریخی ایران از جمله کلیسای ننه مریم ارومیه در یونسکو ثبت جهانی شود.

بت کلیا گفت: دیدار رئیس مجلس جمهوری اسلامی ایران از قدیمی‌ترین کلیسای جهان که به همت اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان غربی نگهداری شده فرصت مغتنمی است تا اهمیت حفظ این بناها بیان شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۰ کلیسا با قدمت بالای ۸۰۰ سال وجود دارد عنوان کرد: سالانه هزاران هزار بازدید کننده از جای جای کشور و جهان برای بازدید از کلیساهای تاریخی عازم این اماکن می‌شوند.

نمایند اقلیت‌های دینی آشوریان و کلدانی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مشکل ما این است که مدعیان حقوق بشر همواره وقتی می‌خواهند کشور ما را محکوم کنند حقوق اقلیت‌ها را پیش می‌کشند در حالیکه چشمشان از دیدن این بازدید و این همه همدلی و همزبانی ملت ایران کور شده است.

کلیسای ننه مریم دومین کلیسای جهان پس از «بیت لحم» است و هر یکشنبه آشوریان برای ادای فرایض دینی به این کلیسا می آیند.

کلیسای ننه مریم که به شرق آشور نیز شهرت دارد و در خیابان خیام ارومیه و در محوطه ای بزرگ قرار گرفته و در سالیان متمادی یک محوطه جدید برای کلیسا و یک برج جدید نیز در کنار آن احداث شده است.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی به همراه نمایندگان آذربایجان غربی ساعتی پیش برای افتتاح چند طرح مهم عمرانی وارد آذربایجان غربی شد.

حضور در گلزار شهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهدا، افتتاح دانشکده ادبیات پردیس نازلو، افتتاح طرح بزرگراه شهید کلانتری، بازدید از دریاچه ارومیه، حضور در جلسه شورای اداری استان و شرکت در جلسه با فعالان اقتصادی آذربایجان غربی از دیگر برنامه های علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در این سفر است.

کد N1766917

وبگردی