آفتاب

آماده کمک‌های دارویی و غذایی به قطر هستیم

آماده کمک‌های دارویی و غذایی به قطر هستیم

وزیر خارجه عربستان سعودی از آمادگی کشورش برای ارسال کمک‌های غذایی و دارویی به قطر در صورت نیاز خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از النشره، «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان سعودی از آمادگی کشورش به منظور ارسال کمک‌های غذایی و دارویی به قطر در صورت نیاز این کشور خبر داد.

وی تاکید کرد: «قطر باید به درخواست‌های چهار کشور عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر پاسخ مثبت دهد چرا که پذیرش تمامی این درخواست‌ها به نفع دوحه خواهد بود.»

عادل الجبیر خاطرنشان کرد: «کشورهای تحریم‌کننده قطر آماده ارسال هرگونه کمک به این کشور هستند و در صورت نیاز این کشور آماده فرستادن کمک به قطر هستیم».

وزیر خارجه عربستان افزود: «با انجام این اقدام‌ها می‌خواهیم این پیام را به برادران خود در قطر بدهیم که ادامه سیاست حمایت از تروریسم و مداخله در امور داخلی دیگر کشورها و همچنین اقدام‌های تحریک‌آمیز برای ما غیرقابل قبول است و باید متوقف شود».

وی اضافه کرد: «امیدواریم که عقل و منطق بر سیاست‌های قطرحاکم شود. ما در پس این اقدام‌ها پیام محکمی به قطر ارسال کرده‌ایم و آن همان چیزی است که در سال ۲۰۱۴ میلادی در ریاض امضا شد ولی به اجرا در نیامد».

الجبیر عنوان کرد: «این اقدام‌ها برای رساندن همان پیام به قطر اجرا شده است و قطر باید به این درخواست‌ها پاسخ مثبت دهد چرا که تمامی این خواسته‌ها در راستای منافع قطر است. اگر افراط‌گرایی و تروریسم افزایش پیدا کند، همه کشورها از جمله خود قطر نیز از آن زیان می‌بینند».

کد N1766890

وبگردی