آفتاب

اگر صندلی‌های فرهنگ در این کشور خالی بماند اسم توسعه گرفتن غلط است

اگر صندلی‌های فرهنگ در این کشور خالی بماند اسم توسعه گرفتن غلط است

پایه و اساس توسعه، در فرهنگ است اگر هنوز نتوانستیم توسعه پیدا کنیم دلیل اصلی این است که فرهنگ را فراموش کرده‌ایم. امروزه دنیا، دنیای مطرح کردن و مطرح شدن است. اگر کشوری، استانی مطرح نشود از ریل توسعه کنار می‌رود.

طالع (رئیس دبیرخانه اجرایی کمیسیون فرهنگی، اجتماعی کلانشهرها و مراکز استان‌های کشور) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: به علت بالا بودن پتانسیل‌های گردشگری و فرهنگی استان و نیز محدودیت زمانی اختصاص یافته به این مجموعه که دو شب است؛ تصمیم گرفتیم در این دو شب به صورت ویژه به فضیلت‌های فرهنگی و گردشگری مرکز استان پرداخته و سپس با شناخت نقاط ضعف و قوت خود به صورت هفتگی برنامه کل استان گیلان را برنامه‌ریزی کنیم. لذا این نخستین قدم ما جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر هفته فرهنگی استان گیلان محسوب می‌شود که شامل ۱۶ شهرستان است.

وی ضمن اشاره به اینکه سال ۲۰۲۰ سال دیدار از گیلان است و از امروز بسترسازی‌های لازم جهت هرچه بهتر این برنامه انجام می‌شود، افزود: ما از سال ۱۹۹۹ ایران را برای حوزه گردشگری آماده کردیم که در سال ۲۰۰۱ شاهد حضور گردشگران از کشورهای مختلف بودیم.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که تبریز برای سال ۲۰۱۸ بسترهای لازم را ایجاد می‌کند؛ ما نیز برای سال ۲۰۲۰ بایستی شرایط را فراهم کنیم تا هم در حوزه گردشگری شاهد جذب بیشتر گردشگر باشیم و هم بتوانیم در شناخت شهرستان رشت قدمی فراتر گذارده باشیم.

وی ادامه داد: طبق آمار ارائه شده از سوی دولت در هفته دولت، در سال گذشته صنعت گردشگری بالاتری رشد را در کشور داشته است. هدف ما اشتغال، اقتصاد و فقرزدایی و نشان دادن فضائل تاریخی استان گیلان است. حدود ۶۰۰ واحد صنعتی از ۷۰۰ واحد در شهر صنعتی رشد تعطیل شده‌اند. باید کارهایی انجام شود تا گردشگری همانند کشاورزی و صنعت دچار بی‌رونقی نشود.

وی تشریح کرد: اگر صندلی‌های فرهنگ در این کشور خالی بماند اسم توسعه گرفتن غلط است.

طالع افزود: پایه و اساس توسعه، در فرهنگ است اگر هنوز نتوانستیم توسعه پیدا کنیم دلیل اصلی این است که  فرهنگ را فراموش کرده‌ایم. امروزه دنیا، دنیای مطرح کردن و مطرح شدن است. اگر کشوری، استانی مطرح نشود از ریل توسعه کنار می‌رود.

وی در پایان ضمن تشکر از فرمانداری، شهرداری، شورای شهر، سازمان جوانان، سازمان میراث فرهنگی شهرستان رشت جهت همکاری در راستای برگزاری این برنامه افزود: باید براساس شرایط قرن ۲۱ قدم برداریم تا بتوانیم توسعه یابیم.

کد N1766766

وبگردی