آفتاب

سامانه جامع شکار به‌زودی تکمیل می‌شود/ معرفی شکارچیان متخلف در همه استان‌ها

سامانه جامع شکار به‌زودی تکمیل می‌شود/ معرفی شکارچیان متخلف در همه استان‌ها

مدیرکل حفاظت و مدیریت صید و شکار سازمان حفاظت محیط زیست از تکمیل سامانه جامع اطلاعاتی شکار خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی تیموری با اشاره به اینکه معاونت محیط زیست طبیعی از مدت‌ها دنبال تشکیل سامانه‌ای بود تا اطلاعات شکارچیان سراسر کشور را جمع‌آوری کند، گفت: ثبت اطلاعات تمام شکارچیان توسط ادارات کل محیط زیست استان‌ها آغاز شده و در حال تکمیل است. 

وی با بیان اینکه سامانه اطلاعاتی شکار ابزاری برای اعمال نظارت دقیق بر موضوع شکار است، تصریح کرد: بعد از این، صدور مجوزهای شکار پرنده و چهارپا حتی در مناطق قرق تنها از طریق این سامانه صورت می‌گیرد.

صدور مجوز شکار تنها از طریق بانک اطلاعاتی شکار

مدیر کل حفاظت و مدیریت صید و شکار سازمان حفاظت محیط زیست، ضمن اشاره به ثبت تخلفات شکارچیان در سامانه اطلاعاتی شکار، گفت: سازمان محیط زیست می‌تواند با اتکا به اطلاعات این سامانه مجوز شکار بدهد. بنابراین شکارچیانی که در سطح کشور تخلف شکار دارند از دریافت مجوز شکار حتی برای پرنده محروم می‌شوند.

تیموری ادامه داد: در گذشته به دلیل اینکه این برنامه جامع اطلاعاتی را در سطح کشور نداشتیم؛ امکان داشت یک شکارچی در استان مازندران تخلف شکار داشته باشد ولی در اصفهان این تخلف شکار ثبت نشده باشد. برای همین می‌توانست در این شهر به راحتی مجوز شکار بگیرد؛ اما در شرایط حاضر سامانه کمک می‌کند همه استان‌ها از تخلفات شکارچیان مطلع باشند و بر اساس آن در مورد صدور پروانه شکار تصمیم بگیرند.

وی با بیان اینکه این سامانه به تازگی راه‌اندازی شده و ادارات کل استان‌ها شروع به ثبت اسامی و اطلاعات شکارچیان کرده‌اند، گفت: این سامانه آنلاین است و به طور مرتب به‌روز می‌شود و اسامی کل شکارچیان کشور و اسامی شکار چیان متخلف ثبت می‌شود.

کد N1766549

وبگردی