آفتاب
نکات آماری از هفته ششم لیگ برتر؛

وضعیت متفاوت استقلالی‌های لیگ/ اوج قلعه نویی در شب تار منصوریان

وضعیت متفاوت استقلالی‌های لیگ/ اوج قلعه نویی در شب تار منصوریان

هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر منهای یک بازی (پرسپولیس - پیکان) به پایان رسید. بیشترین شگفتی‌های لیگ هفدهم از ابتدا تاکنون در این هفته رقم خورد.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر در روزهای پنجشنبه و جمعه پیگیری شد و به جز پرسپولیس و پیکان سایر تیم‌ها دیدارهای خود را انجام دادند. رد و بدل شدن ۱۷ گل در هفته ششم نشان دهنده از پرگل بودن این هفته است و تنها یک دیدار بین دو تیم نفت و گسترش فولاد بدون گل به پایان رسید. در این هفته پر گل، سهم ذوب آهن با ۶ گل و بیشتر از سایر تیم‌ها بود و مرتضی تبریزی هم گلزن ترین بازیکن هفته شد.

* تداوم تیره روزی‌های استقلال و منصوریان
چهارمین شکست استقلال در لیگ برتر و سومین شکست پی در پی این تیم در هفته ششم رقم خورد تا تیره روزی‌های منصوریان با استقلال ادامه داشته باشد. حالا دیگر نمی‌توان با اطمینان گفت که منصوریان در هفته آینده روی نیمکت استقلال خواهد نشست. استقلال هم شکست خورد، هم گل نزد و هم باز پنالتی داد تا رکوردهای منحصر به فرد این تیم همچنان ادامه داشته باشد.

* پنالتی‌ده‌ ترین تیم لیگ 
شاگردان منصوریان ترک عادت نکرده و در این بازی هم پنالتی دادند. آنها نشان دادند که برای دادن پنالتی هیچگاه دیر نیست  و حتی قادرند در دقیقه ۹۷ هم به حریف خود پنالتی بدهند. حالا آبی پوشان با دادن ۳ پنالتی در لیگ و یک پنالتی در جام حذفی پنالتی‌ده ترین تیم در لیگ برتر هستند.  از ۴ ضربه پنالتی که آبی پوشان به حریفان خود داده‌اند ۲ پنالتی حاصل  خطاهای مهدی رحمتی، یک پنالتی حاصل خطای سید حسین حسینی و یک پنالتی هم حاصل خطای عظیم گوگ مدافع میانی این تیم بود.  

* اولین پیروزی تارتار مقابل استقلال
با پیروزی که شب گذشته پارس جم مقابل استقلال به دست آورد، نه تنها اولین پیروزی این تیم در اولین بازی‌اش مقابل استقلال به دست آمد، بلکه اولین پیروزی مهدی تارتار بعنوان سرمربی مقابل استقلال ثبت شد.  تارتار تا پیش از این بازی ۶ بار بعنوان سرمربی مقابل استقلال قرار گرفته بود که با ۵ شکست و یک مساوی در حسرت پیروزی مقابل استقلال به سر می برد و این پیروزی نخستین پیروزی وی بعنان سرمربی مقابل استقلال بود.

* مهاجری و «پدیده» همچنان پدیده لیگ!
تیم فوتبال پدیده که در لیگ برتر نتایج خوبی گرفته بود، با یک پیروزی پرگل مقابل سایپا و علی دایی نتایج شگفت انگیزش را دنبال کرد. سرخ پوشان شهر مشهد موفق شدند میهمان خود را با حساب ۳ بر صفر مغلوب کرده به طرز اعجاب انگیزی به رده سوم جدول رده بندی صعود کنند. 

* بهترین نتیجه لیگ در ۶ هفته
ذوب آهن با پیروزی تاریخی که مقابل استقلال خوزستان به دست آورد، نه تنها بهترین نتیجه هفته ششم را به نام خود زد، بلکه بهترین  نتیجه در همه شش هفته گذشته را هم به نام خود ثبت کرد. ذوب آهن با ۶ گل استقلال خوزستان را در هم کوبید تا بهترین نتیجه این هفته و کل لیگ تا به اینجای کار را به نام خود ثبت کرده باشند.

* آقای گل یک شبه!
مرتضی تبریزی نه تنها با زدن ۴ گل در یک بازی می‌تواند نام خود را بعنوان بهترین گلزن هفته و بهترین بازیکن هفته ثبت کند، بلکه با زدن ۴ گل در یک بازی یک شبه و طی یک بازی خود را به صدر جدول گلزنان رساند. 

* همه میهمان ها ناکام ماندند
هفته ششم در حالی برگزار شد که در هفت بازی از هشت بازی برگزار شده این هفته ۵ برد و باخت حاصل شد و تنها دو بازی با نتیجه مساوی به پایان رسید. به جز دیدار تراکتورسازی و سیاه جامگان در تبریز و نفت و گسترش در تهران، در سایر دیدارها شاهد پیروزی و شکست بودیم. اما نکته اینجا بود که در هر ۵ بازی تیم‌های میزبان موفق شدند میهمانان خود را شکست دهند و در این هفته هیچ تیم میهمانی به پیروزی نرسید.

* اولین و آخرین
هفته ششم لیگ برتر در حالی انجام شد که علی کریمی سرمربی تیم فوتبال نفت تهران نخستین حضورش بعنوان سرمربی در لیگ برتر را تجربه کرد و برای اولین بار روی نیمکت نفت تهران نشست. این اتفاق در حالی برای کریمی افتاد که به نظر می‌رسد در همین شب علیرضا منصوریان برای آخرین بار روی نیمکت آبی پوشان نشسته باشد. 

* گلهای زیاد در وقت اضافه
در هفته ششم ۴ گل در اوقات تلف شده بازی و از دقیقه ۹۰ به بعد به ثمر رسید که این نشان می دهد به جز هفته‌ای پرگل، اوقات تلف شده پرگلی هم داشته باشیم. در این هفته فرشاد جانفزا در دقیقه ۹۴ برای فولاد مقابل سپاهان گلزنی کرد، مرتضی تبریزی در دقیقه ۹۳ ششمین گل ذوب آهن را وارد دروازه استقلال خوزستان کرد، فرزاد حاتمی در دقیقه ۹۲ گل مساوی تراکتورسازی را وارد دروازه سیاه جامگان کرد و بالاخره فرشاد سالاروند در دقیقه ۹۷ بازی دروازه استقلال را باز کرد و عملا این گل نه تنها دیرهنگام ترین گل هفته، بلکه دیرهنگام ترین گل لیگ در این ۶ هفته گذشته بوده است. 

کد N1766407

وبگردی