آفتاب
در نشست خبری تشریح شد؛

جزئیات عمل جراحی سرطان تیروئید که ۱۹ ساعت به طول انجامید

جزئیات عمل جراحی سرطان تیروئید که ۱۹ ساعت به طول انجامید

رئیس بیمارستان مسیح دانشوری، جزئیات عمل جراحی سرطان تیروئید که ۱۹ ساعت به طول انجامیده است، تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر علی اکبر ولایتی روز شنبه در نشست خبری عمل جراحی پیچیده ، طولانی و موفقیت آمیز تیروئید و پیوند قلب و ریه، گفت: در چند روز اخیر یک عمل جراحی موفقیت آمیز سرطان تیروئید توسط دکتر محمدبهکام شادمهر انجام شد.

وی افزود: جوانی که دچار سرطان تیروئید شده بود تحت عمل جراحی قرار گرفت و هم اکنون حال عمومی وی خوب است.  این عمل جراحی حدود ۱۹ ساعت به طول انجامید.

ولایتی تصریح کرد: تاکنون ۱۹۰ پیوند ریه در این مرکز که تنها مرکز پیوند ریه در کشور است، انجام شده و آمار پیوند قلب نیز تا این لحظه به ۲۲۰ پیوند رسیده است.

در ادامه نشست دکتر عباسی رئیس گروه جراحان بیمارستان مسیح دانشوری گفت: این مرکز در خصوص جراحی های ریه و قفسه سینه در کشور زبانزد است. در حال حاضر پیوند ریه فقط در بیماستان مسیح دانشوری انجام می شود.

وی ادامه داد: مراکز پیوند ریه دنیا این مرکز را به عنوان یک مرکز بین المللی پذیرفته اند.

عباسی همچنین افزود: در حال حاضر بیش از ۲۵۰۰عمل جراحی تنگی تراشه ( نای ) انجام شده است که در تمام دنیا اول است.

در ادامه این نشست دکتر محمدبهکام شادمهر جراح سرطان تیروئید گفت: این جوان مبتلا به سرطانی شده بود که غیر از جراحی هیچ درمانی برای آن وجود نداشت. در این عمل کلیه گردن بیمار تخلیه شد و فقط سه رگ حیاتی و ستون فقرات آن حفظ شد.

وی تصریح کرد: زمان جراحی ۱۹ساعت طول کشید. اگر چه این نوع عمل اولین بار نیست که در ایران انجام می شود ولی نکته ی این جراحی در این است که کل عمل روی شریان های  حیاتی بیمار انجام شد.

شادمهر افزود: هم اکنون می توانیم ادعا کنیم که بر اساس علم پزشکی این جوان بهبود یافته است.

در ادامه رئیس بیمارستان مسیح دانشوری اعلام کرد: پیوند ریه سخت ترین و حساس ترین پیوندی ست که صورت میگیرد و انجام ۱۹۰پیوند ریه دستاورد بزرگی برای جمهوری اسلامی ایران است.

وی گفت: در کشور های جهان سوم و کشورهای اسلامی چنین مرکزی که کار پیوند قلب و ریه و تراشه را انجام دهد، در ایران است که در نوع خود بی نظیر است.

ولایتی افزود: امیدوارم بتوانیم پیوند چند ارگان همزمان را نیز انجام دهیم.  هم اکنون تعداد اتاق های عمل بیمارستان ۶تا است که تا آخر امسال به ۱۲ اتاق عمل می رسد.

کد N1766272

وبگردی