آفتاب

واکنش کرملین به آزمایش موشکی کره‌شمالی

واکنش کرملین به آزمایش موشکی کره‌شمالی

ایرنا نوشت: کاخ کرملین مقر ریاست جمهوری روسیه پرتاب موشک توسط کره شمالی به سوی ژاپن را که بامداد امروز (جمعه) انجام گرف، اقدامی تحریک آمیز خواند و محکوم کرد.

دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه گفت: روسیه پرتاب موشکی کره شمالی را محکوم می کند و اینگونه اقدامات را عامل تشدید تنش های منطقه ای می داند.
بامداد امروز جمعه کره شمالی یک موشک بالستیک میان برد از منطقه «سونان» در پیونگ یانگ شلیک کرد که با گذر از فراز جزیره هوکایدو ژاپن در ساحل شرقی «کیپ اریمو» در جنوب این جزیره فرود آمد.

خبرگزاری ایتارتاس به نقل از سخنان پسکوف در جمع خبرنگاران نوشت: روسیه از پرتاب های تحریک آمیز موشکی کره شمالی به شدت نگران و معتقد است که این اقدامات منجر به تشدید تنش ها در شبه جزیره کره می شود.
وی افزود: این اقدامات تحریک آمیز را قاطعانه محکوم می کنیم و بر این باوریم که چنین اعلام موضع پیونگ یانگ غیرقابل قبول و ناخوشاینداست.

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه همچنین به اتفاق نظر بین اعضای شورای امنیت سازمان ملل در باره مساله کره شمالی و پرتاب های موشکی این کشور اشاره کرد.

کره شمالی که بر اساس قطعنامه های سازمان ملل از توسعه فناوری موشک های اتمی و بالستیک منع شده است در ماههای اخیر چندین بار پرتاب های آزمایشی انجام داده است.

شلیک موشک توسط پیونگ یانگ در حالی انجام شده که شورای امنیت ابتدای هفته جاری دور هشتم تحریم ها علیه کره شمالی را در مورد برنامه های هسته ای و موشکی این کشور آغاز کرده است.

این کشور تا کنون هفت بار دست به آزمایش اتمی زده است که سه مورد آن به ترتیب در سال های 2006 ، 2009 و 2013 ، دو مورد نیز سال گذشته میلادی (2016) و یک مورد نیز که یک بمب هیدروژنی قدرتمند بود سوم سپتامبر (12 شهریور) امسال و آخرین آزمایش هم بامداد امروز جمعه 15 سپتامبر(24 شهریور) صورت گرفت.

52311

کد N1765896

وبگردی