آفتاب

17 کشور محرومیت ورزش روسیه را خواستار شدند

17 کشور محرومیت ورزش روسیه را خواستار شدند

ایرنا نوشت: آمریکا و انگلیس که سیاست های ضدروسی دارند، همراه کانادا و 14 کشور دیگر محرومیت کامل روسیه را از رقابت های زمستانی المپیک 2018 پیونگ چانگ کره جنوبی خواستار شدند.

 

به گزارش ایرنا، کمیته بین المللی پارالمپیک (IPC) نیز روز چهارشنبه روسیه را از شرکت در بازی های پارالمپیک زمستانی 2018 کره جنوبی محروم کرد.
روزنامه کامرسانت امروز (جمعه) از اقدام هماهنگ کمیته های ضددوپینگ 17 کشور و ارسال نامه به کمیته بین المللی المپیک برای محرومیت ورزشکاران روسیه از حضور در المپیک زمستانی خبر داد.
در این نامه آمده است: با توجه به اینکه بررسی ها در باره کاربرد مواد نیروزا توسط ورزشکاران روسی کامل نشده است، برای پاک بودن آنان و شرکت در رقابت های پیش رو تردید وجود دارد.
این کشورها که عضو انستیتو سازمان های ملی ضد دوپینگ یا نادو هستند، تاکید کرده اند با شرکت ورزشکاران روسی در رقابت های المپیک زمستانی بدون پرچم روسیه مخالفتی ندارند.
پس از بازی های المپیک زمستانی 2014 سوچی، شماری از ورزشکاران روسیه هدف اتهام استفاده از مواد نیروزا قرار گرفتند که منجر به اعلام محرومیت های گسترده المپیکی و پارالمپیکی علیه این کشور شد.
پارالمپیک زمستانی 2018 پیونگ جانگ اسفندماه و پس از بازی های المپیک زمستانی برگزار می شود.
روسیه افزون بر محرومیت کامل پارالمپیکی اعلام شده سال 2016، در المپیک نیز بیش از 100 ورزشکار محروم شده دوپینگی داشت که از جمله شامل تیم های مدال آور دو و میدانی زنان و مردان و وزنه برداری نیز می شد.
دیمیتری مدودیف نخست وزیر روسیه نیز محرومیت کامل ورزشکاران پارالمپیکی روس از حضور در رقابت های ریو 2016 را به دلیل اتهام استفاده گسترده از داروهای نیروزا در این کشور «بیشرمانه» خواند.
وی اعلام کرده بود: محرومیت ورزشکارانی که برای حضور در رقابت های پارالمپیک تلاش کرده بودند، اقدامی بیشرمانه است.
براساس نتایج تحقیقات وادا که سال گذشته انتشار یافت، روسیه با 148 مورد تایید شده نقض مقررات برای سال 2014 در صدر این فهرست جهانی قرار گرفته است و سپس ایتالیا با 123 و هند با 96 مورد دوپینگ تایید شده در رده های دوم و سوم هستند.
روسیه پیشتر نیز با اشاره به اینکه اتهام های مطرح علیه ورزشکاران این کشور مبنی بر استفاده سازمان یافته از مواد نیروزا و اعلام محرومیت های پیاپی، فشار سیاسی است، اعلام کرده که در زمان حاضر مساله استفاده از مواد نیروزا برای کشورهای زیادی مطرح است، ولی در باره آنها اقدامی نمی شود.

4949

کد N1765808

وبگردی