آفتاب

آتش زمزم مستندی درباره کشتار مسلمانان در میانمار و بنگلادش می‌سازد

آتش زمزم مستندی درباره کشتار مسلمانان در میانمار و بنگلادش می‌سازد

مرتضی آتش زمزم این روزها در مرز میانمار و بنگلادش بحران قتل و غارت فجیع مسلمانان روهینگیا را در مستندی به تصویر می‌کشد.

 به گزارش ایلنا،مرتضی آتش زمزم که با گروه تولیدش این روزها در مرز میانمار و بنگلادش مشغول ساخت مستندی سینمایی برای مخابره شرایط غیرانسانی و ناگوار مسلمانان روهینگیا است، گفت: ما به عنوان نماینده‌ای کوچک از سینمای ایران تلاش کردیم خودمان را به این منطقه بحران زده برسانیم تا بخشی از درد و رنج دلخراش مسلمانان آواره روهینگیا را در قالب مستندی سینمایی به گوش جهان و دولتمردان برسانیم. آن هم در شرایطی که اینجا اوضاع مردم بسیار ناگوار است. ما کار تصویربرداری را از منطقه پالان خالی و رودخانه ناف واقع در مرز میانمار و بنگلادش شروع کرده‌ایم.

او افزود: اینجا دو فاجعه نظر ما را جلب کرد؛ یکی قضیه مسلمان کشی توسط دولت میانمار که متاسفانه با بی اعتنایی آنگ سان سوچی تداوم یافته و دیگر اینکه بیش از سیصد تا چهارصد هزار نفر از مسلمانانی که از این نسل کشی گریخته‌اند، به کشور بنگلادش آمده‌اند و اینجا از تمام امکانات اولیه زندگی مثل آب، برق و حتی غذای کافی بی بهره‌اند. در این شرایط که جامعه جهانی هم کمکی به این مردم آواره نمی‌کند، مردم بنگلادش با اینکه خودشان وضع معیشتی و اقتصادی مناسبی ندارند، اما تلاش می‌کنند تا به آوارگان تا حد توان کمک رسانی کنند. امیدوارم از ایران هم بیشتر محموله‌های غذا،کمک‌های پزشکی و وسایل اسکان به اینجا ارسال شود که به‌شدت مورد نیاز مردم آواره است.

کارگردان «مالیخولیا» گفت: ما از کمک رسانی مردم بنگلادش و وضع مرارت بار مسلمانان آواره و بی پناه در مستندمان تصاویر زیادی گرفته‌ایم که امیدوارم زودتر آماده شود بلکه تا دیر نشده این تصاویر توجه جامعه جهانی را نسبت به حل این مسئله جلب کند. رضا شاکری و کاووس آقایی مرا در ساخت این مستند یاری می‌کنند. بلد منطقه  و راهنمای ما هم امجد حسین نام دارد که بومی اینجاست و کمک کرده تا با مردم آواره ارتباط برقرار کنیم و مطالباتشان را در مستندمان بیاوریم.

کد N1765785

وبگردی