آفتاب

کره‌شمالی آزمایش موشکی دیگری انجام داد؛ ژاپن آژیر خطر کشید

کره‌شمالی آزمایش موشکی دیگری انجام داد؛ ژاپن آژیر خطر کشید

کره‌جنوبی می‌گوید در نخستین ساعات بامداد امروز، کره‌شمالی موشک دیگری را از پیونگ‌یانگ به سمت شرق پرتاب کرده که بنابر گزارش‌ها پس از ورود به آسمان ژاپن، ساکنان مناطق متاثر از آن هشدار خطر دریافت کرده و به پناهگاه‌ها رفته‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، اندکی پس از تصویب تازه‌ترین تحریم‌های شورای امنیت علیه کره‌شمالی به‌خاطر شـشمین آزمایش هسته‌ای این کشور، پیونگ‌یانگ صبح امروز- جمعه-، دست به انجام آزمایش موشکی تازه‌ای زد و بار دیگر این موشک را از آسمان ژاپن گذراند.

بنا به گفته دولت ژاپن، این موشک از آسمان آن کشور گذشته، در دو هزار کیلومتری شرق هوکایدو، در اقیانوس آرام فرود آمده‌است.

«یوشیهیده سوگا» وزیر دولت ژاپن -مسئول ارشد هماهنگی دولت و دستگاه‌های اجرایی- در یک کنفرانس مطبوعاتی گفته است «تکرار این اقدامات تحریک‌آمیز از طرف کره‌شمالی، ممنوع است».

خبرگزاری دولتی کره‌جنوبی نیز به نقل از ستاد فرماندهی آمریکا در اقیانوس آرام، پرتاب این موشک از بخش‌های شمالی ژاپن را تائید کرده و سخنگوی این ستاد نیز گفته موشک آزمایش‌شده از نوع میان‌برد-دوربرد است.

ارتش کره‌جنوبی گفته است موشک به ارتفاع ۷۷۰ کیومتری رسیده، نزدیک به ۱۹ دقیقه در آسمان بوده و مسافتی در حدود ۳۷۰۰ کیلومتر را طی کرده‌است. با این حساب این موشکی مسافتی کافی برای آن‌که به منطقه‌ای مانند جزیره گوام برسد را طی کرده‌است.

بنا به تصاویر منتشرشده در شبکه خبری ژاپنی ان‌اچ‌کی، عبور موشک از آسمان آن کشور سبب شد در ساعت‌ هفت صبح در شهر شمالی «کامیشی» آژیر خطر کشیده شود.

کاخ‌سفید می‌گوید «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری، در جریان این آزمایش موشکی قرار گرفته و «جیمز ماتیس» وزیر دفاع این کشور گفته با همه مقام‌های مرتبط با امنیت ملی در این باره ارتباط برقرار شده است.

ماه اوت گذشته هم عبور یک موشک بالستیک آزمایشی از آسمان شمال ژاپن، هزاران نفر از ساکنان این مناطق را با رعب و وحشت از خواب بیدار و روانه پناه‌گاه‌ها کرد.

کد N1765675

وبگردی