آفتاب

نشست وزرای خارجه آمریکا و انگلیس/تیلرسون:برجام انتظارها را برآورده نکرد/جانسون: ایران جاه‌طلبی نکند!

نشست وزرای خارجه آمریکا و انگلیس/تیلرسون:برجام انتظارها را برآورده نکرد/جانسون: ایران جاه‌طلبی نکند!

مهر نوشت: وزیر امور خارجه آمریکا در نشست خبری با همتای انگلیسی خود ادعا کردکاملا روشن است که ایران انتظارها را از موافقتنامه هسته ای سال 2015 برآورده نکرده است.


به نقل از شبکه تلویزیونی رویترز، رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا در نشست خبری با بوریس جانسون همتای انگلیسی خود گفت، امروز دیدار کوتاه بسیار مفید و مثبتی با ترزا مِی نخست وزیر انگلیس داشتم و پس از بحران کره شمالی درباره تهدید ایران و اقدامات بی ثبات کننده اش در خاورمیانه صحبت کردیم.

تیلرسون مدعی شد: «ایران اقدامات تحریک آمیزی در یمن، سوریه و دیگر بخش های خاورمیانه ( غرب آسیا ) انجام می دهد».
وزیر خارجه آمریکا افزود: «در مذاکره با نخست وزیر و وزیر خارجه انگلیس درباره راه های مقابله با داعش در سوریه گفتگو کردیم».

«بوریس جانسون» وزیر امور خارجه انگلیس نیز در نشست خبری با «رکس تیلرسون » وزیر امور خارجه آمریکا در لندن اظهار داشت که ایران نباید به دنبال ماجراجویی باشد.

جانسون گفت: یک بعد برجام این است که ایران باید به تعهداتش در این توافق پایبند باشد و ضمنا به دنبال ماجراجویی و توسعه ‌طلبی در مناطق مختلف همچون یمن و سوریه نباشد.

وی افزود: بعد دیگر این است که بریتانیا معتقد است که ایران با جمعیت ۸۰ میلیونی که اکثر آن‌ جوانان هستند، می‌تواند مسیر دیگری انتخاب کند. پس آن‌ها باید شاهد باشند که در حال نفع بردن از برجام هستند. این مسئله ای است که به تیلرسون هم گفته ‌ایم.

جانسون در ادامه با اشاره به اوضاع کره شمالی گفت: کره شمالی با آزمایش هسته ای و پرتاب موشکی خود در مقابل دنیا ایستاده است. قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل علیه این کشور، شدیدترین قطعنامه قرن ٢١ علیه یک کشور بوده است و بهترین روش برای افزایش فشار برای حل دیپلماتیک بحران شبه جزیره کره محسوب می شود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که از طریق همکاری با تیلرسون در تلاش هستند که کره شمالی را مهار کنند.

5252

کد N1765657

وبگردی